Про роботу управіння праці та соціального захисту населення Лисичанської міської ради у 2017 році

Про роботу структурних підрозділів
22.01.2018

Відділ праці

Відповідно до делегованих повноважень в сфері соціального захисту та Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2013р. № 115, проведена повідомна реєстрація 39 колективних договорів між керівництвом підприємств, установ, організацій усіх форм власності та професійними спілками (трудовими колективами) і 57 змін та доповнень до них.

Протягом звітного періоду забезпечувалось здійснення моніторингу стану погашення заборгованості із виплати заробітної плати суб’єктами господарювання міста всіх форм власності та стану економічної активності. Так, за статистичними даними загальна сума заборгованості з виплати заробітної плати по м. Лисичанськ на 01.12.2017 становила 94471,5 тис. грн., в тому числі по підприємствах за видами економічної активності:

Борг із виплати заробітної плати в установах та організаціях, що фінансуються за рахунок коштів місцевого бюджету, відсутній.

 

В 2017 році за рахунок бюджетних коштів, передбачених Законом України «Про Державний бюджет України на 2017 рік», управлінням праці та соціального захисту населення:

— 20-ти підприємствам міста перераховані бюджетні кошти на загальну суму 281,1 тис. грн. на компенсацію витрат на виплату середнього заробітку 55 працівникам, які працювали на цих підприємствах на час призову у 2015 році (Порядок виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період за 2014-2015 роки, затверджений постановою КМУ від 04.03.2015р. № 105);

— матеріальна допомога військовослужбовцям, звільненим з військової строкової служби виплачена 27 громадянам на загальну суму 108,1 тис. грн. (постанова КМУ від 08.04.2015р. № 185).

Спеціалістами з питань нагляду за додержанням вимог законодавства під час призначення (перерахунку) і виплати пенсій Управлінням Пенсійного фонду України в м. Лисичанську перевірено:

— 932 новопризначених пенсійних справ і особових рахунків;

— 1259 пенсійних справи, за якими проведені перерахунки пенсій;

— 1539 особових рахунків, за якими припинено виплату пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонера або виїздом на інше місце проживання;

15 особових рахунків, за якими проведено утримання з пенсії.

В ході перевірок було виявлено 3 порушення, з них 1 — призвело до переплати пенсії (на суму 51,90 грн.), 2 — до порушення термінів призначення пенсії.

До набуття чинності (з 11.10.2017р.) змін до Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною», внесеними Законом України від 03.10.2017 № 2148-VІІІ, за встановленням пенсії за особливі заслуги перед Україною звернулося 6 громадян. За поданими заявами була здійснена підготовка документів, зокрема клопотання міського голови, за якими розпорядженнями голови Луганської обласної державної адміністрації надбавки до пенсії за особливі заслуги перед Україною встановлено 6-ти громадянам.

Відділом здійснюється робота щодо підготовки зведеної інформації про стан виконання міської програми зайнятості населення, також з організації проведення засідань:

— міської комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат, а також з питань реалізації заходів, спрямованих на легалізацію найманої праці. Проведено 7 засідань комісії із запрошенням керівників 50 підприємств-юридичних осіб та суб’єктів підприємницької діяльності— фізичних осіб, з питань порядку денного заслухано 17 звітів суб’єктів господарської діяльності;

— міської ради з питань безпечної життєдіяльності населення. Проведено 4 засідання, під час яких розглянуті питання відповідно до Плану роботи.

Протягом 12 місяців 2017 року на обліку в Лисичанському міському центрі зайнятості перебувало 3656 осіб, з них 2555 осіб, які мали статус безробітного. Лисичанським міським центром зайнятості працевлаштовано 1217 осіб з числа перебуваючих на обліку. Кількість працевлаштованих осіб з числа зареєстрованих безробітних — 524 особи. Проходило професійну підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації 240 зареєстрованих безробітних.

Однією із дієвих форм матеріальної підтримки безробітних є організація громадських та інших робіт тимчасового характеру. Громадські роботи організовано на 5-ти комунальних підприємствах міста (КП ЛМР «Електроавтотранс», ЛКАТП 032806, КП «Лисичанський Шляхрембуд», КП «Лисичанська ритуальна служба», КП «ЛЖЕК № 1»), на організацію яких з місцевого бюджету на 2017 рік виділено 523,7 тис. грн., до роботи залучено 134 безробітних.

Відповідно до Методики моніторингу створення нових робочих місць, затвердженої наказом Міністерства соціальної політики України від 23.09.2013 р. № 611, протягом січня-жовтня 2017 року чисельність прийнятих на роботу на створені нові робочі місця склала 679 осіб, в тому числі: у юридичних осіб — 97, у фізичних осіб — 582.

Згідно з вимогами Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві, затвердженого постановою КМУ від 30.11.2011 р. № 1232, взято участь у роботі комісій із спеціального розслідування нещасних випадків, що сталися на двох підприємствах міста.

З метою проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення щодо стану виконання завдань покладених на Управління, реалізації законодавчих та нормативно-правових актів з питань соціального захисту населення відділом підготовлено 28 інформаційних матеріалів для висвітлення в міських засобах масової інформації.

Відділ державних соціальних інспекторів

Впродовж 2017 року державними соціальними інспекторами було здійснено:

— 3679 обстеження матеріально-побутових умов проживання громадян, з метою визначення права для призначення соціальних допомог;

— 7721 перевірка достовірності зазначеної в заяві інформації про фактичне місце проживання/перебування внутрішньо переміщеної особи для призначення їм соціальних виплат;

— 385 вибіркових перевірок за якістю надання соціальних послуг фізичними особами, які отримують щомісячні компенсаційні виплати;

5520 громадян звернулися на прийом до відділу державних соціальних інспекторів.

З метою контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, разом із іншими спеціалістами управління, було проведено 5853 перевірок достовірності зазначеної в заяві інформації про фактичне місце проживання/перебування внутрішньо переміщеної особи.

Відділ персоніфікованого обліку

Станом на 01.01.2018 на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги знаходяться 34443 пільговика, в т. ч.: 271 інвалід війни; 1088 учасників бойових дій; 1262 учасника війни; 328 членів сім’ї померлого ветерана війни; 8512 дітей війни; 10135 ветеранів праці; 625 потерпілих від аварії на ЧАЕС; 149 ветеранів військової служби; 2741 інвалід загального захворювання; 337 багатодітних сімей; 45 інших категорій.

Відшкодування витрат підприємствам

За 2017 рік з 20 підприємствами і організаціями укладено договори на відшкодування витрат за надані громадянам пільги на житлово-комунальні послуги, послуги зв’язку та пільгові перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян.

За рахунок коштів державного бюджету підприємствам відшкодовано 11 млн. 348,5 тис. грн.

Пільги на тверде паливо та скраплений балонний газ

Особи, які проживають в будинках з пічним опаленням, отримують в УПСЗН пільги на придбання твердого палива та скрапленого балонного газу, за рахунок коштів держбюджету.

Відділ персоніфікованого обліку здійснює виплату даних пільг у грошовому виразі з розрахунку затвердженої норми — 1 тонна та 1 балон на домогосподарство на рік.

У 2017 році ціна 1 тонни твердого палива — 2224,00 грн.,

1 балона газу — 222,40 грн.

У 2017 році за цією пільгою звернулися 74 особи, яким нараховано 107,7 тис. грн. з них: 57 ветеранів війни, 17 багатодітних сімей.

Щорічна одноразова грошова допомога ветеранам війни до 9 травня

Відповідно до Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про жертви нацистських переслідувань», за рахунок коштів держбюджету УПСЗН здійснює виплату ветеранам війни та жертвам нацистських переслідувань щорічної одноразової грошової допомоги до Дня Перемоги. Відділом персоніфікованого обліку проводиться значна робота по забезпеченню стабільної та своєчасної її виплати до 5 травня всім ветеранам війни.

У 2017 році одноразова грошова допомога до Дня Перемоги виплачена 3090 ветеранам війни на загальну суму 3,2 млн. грн.

Робота з внутрішньо переміщеними особами

Згідно з Законом України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» відділ персоніфікованого обліку з жовтня 2014 року здійснює реєстрацію осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України і районів проведення антитерористичної операції.

Станом на 01.01.2018 на обліку в УПСЗН зареєстровано 18953 внутрішньо переміщені особи, з них 2033 дітей, 226 інвалідів, 12523 пенсіонера, 3465 осіб працездатного віку.

Згідно з ПКМУ № 505 від 01.10.2015 «Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг» відділ персоніфікованого обліку здійснює прийом громадян з питання надання грошової допомоги для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, здійснює її призначення та виплату. Виплата даної допомоги здійснюється за рахунок коштів державного бюджету.

За 2017 рік ця допомога виплачена 1426 сім’ям на загальну суму 15 млн. 12,9 тис. грн.

Соціальні гарантії за рахунок коштів місцевого бюджету

Щороку міська рада знаходить можливість надання додаткових до встановлених законодавством соціальних гарантій деяким категоріям населення. Відділ персоніфікованого обліку здійснює виплату пільг за рахунок коштів місцевого бюджету, а також координує роботу підприємств у цьому напрямку.

1) У 2017 році 37 інвалідів війни та учасників бойових дій, які мають пічне опалення, забезпечені додатковою пільгою на придбання додатково 1 тонни твердого палива та 1 балону скрапленого газу на побутові потреби на загальну суму 64,1 тис. грн.

2) 54 інваліда по зору Лисичанської організації УТОС отримують пільгу на абонплату за користування стаціонарним телефоном. За 2017 рік дана пільга надана на суму 19,0 тис. грн.

3) Надаються пільги на оплату житлово-комунальних послуг 17 Почесним громадянам міста. У 2017 році сума наданих їм пільг склала 116,4 тис. грн.

4) Трьом сім’ям загиблих воїнів-інтернаціоналістів надається 50% знижка на оплату житлово-комунальних послуг та послуг зв’язку за рахунок коштів міського бюджету. У 2017 році сума наданих їм пільг становила 19,3 тис. грн.

5) З 01.01.2017 за рахунок коштів місцевого бюджету 4 членам сімей загиблих учасників АТО надаються пільги на оплату житлово-комунальних послуг і послуг зв’язку. Сума наданих за 2017 рік пільг склала 2,9 тис. грн.

Пільги, що надаються за рахунок коштів місцевого бюджету, фінансуються своєчасно та в повному обсязі.

Виплата соціальних стипендій студентам (курсантам) вищих навчальних закладів

З 01 січня 2017 року відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виплати соціальних стипендій студентам (курсантам) вищих навчальних закладів, затвердженого ПКМУ від 28.12.2016 № 1045, УПСЗН здійснює облік студентів, які мають право на соціальні стипендії, та перераховує кошти з державного бюджету вищим навчальним закладам на виплату такої стипендії.

У 2017 році на підставі списків студентів, яким призначена соціальна стипендія, 6 вищім навчальним закладам перераховані кошти державного бюджету в сумі 2 млн. 902,7 тис. грн.

Відділ автоматизованої обробки інформації

Відділ автоматизованої обробки інформації (далі АОІ) забезпечує працездатність комп’ютерної техніки і систем які здійснюють облік пільг та допомог, що виплачуються державою громадянам.

Відділ обслуговує 78 комп’ютерів, 51 принтерів лазерних і матричних, 25 термінальних станцій, 3 сервери, мережеве обладнання.

Відділ супроводжує 3 основні програми, які розроблені за замовленням Мінсоцполітики: «Житлові субсидії», «ЄДАРП», «АСОПД», а також програми, необхідні для роботи відділів управління, а саме: «Гривня», «Мережа», «Медок», «Монітор», ЦБІ (центральна база інвалідів), «АСД», «Картка».«. Крім того, у 2016 році Мінсоцполітикою було розроблено єдину базу внутрішньо переміщених осіб. На рівні УПСЗН базу супроводжує відділ АОІ.

Програмний комплекс „Житлові субсидії“» призначений для обліку громадян, які звернулися за призначенням житлової субсидії, призначення субсидій, обміну з підприємствами, які надають комунальні послуги населенню. У 2017 році управлінням здійснювався електронний обмін з 10 підприємствами міста, а саме: ЖЕК №№ 1, 3, 5, 6, 8, КП «Лисичанськтепломережа», ЛКСП «Лисичанскводоканал», Лисичанським РЕЗ, ЛУЭГХ, КАТП 032806. На виконання постанови КМУ від 21.10.1995 № 848 (із змінами) був налагоджений електронний обмін інформацією з Державною фіскальною службою, і, як наслідок, з’явилася можливість призначати житлову субсидію без довідки про доходи громадян.

Крім того, у зв’язку зі зміною низки тарифів у листопаді — грудні 2017 році по ЖЕК №№ 1,3,5,6,8, КП «Лисичанськтепломережа», ЛКСП «Водоканал» були проведені масові перерахунки субсидій, що дозволило всім, хто користувався житловою субсидією, отримувати її з урахуванням змін, не звертаючись до УПСЗН. Був організований друк довідок після перерахунків (близько 80 000 довідок).

«ЄДАРП» — єдина державна автоматизована інформаційно-аналітична система обліку громадян, які мають право на пільги. В базі ведеться облік всіх громадян пільгових категорій. У 2017 році обсяг бази складає 40,6 тис. чоловік. У даному програмному комплексі також налагоджено електронний обмін з підприємствами міста, що є однією з переваг.

З 01 вересня 2017 року згідно постанови № 1045 Кабінету Міністрів України відповідно до поданих вищими навчальними закладами списків студентів, які мають право на отримання соціальних стипендій проводиться звірка відповідних даних з відомостями про таких осіб, що містяться в базі «ЄДАРП».

«АСОПД» — автоматизована система обробки пенсійної документації. В базі ведеться облік одержувачів всіх видів державної соціальної допомоги. Також формуються виплатні документи для банківських установ та відділення Укрпошти.

Відділ автоматизованої обробки інформації проводить щоденні регламентні роботи, які дозволяють програмним комплексам працювати стабільно і без збоїв, а саме:

— щоденне адміністрування, обслуговування сервера та робочих станцій (конфігурування, резервне копіювання, актуалізація баз та ПТК, установка клієнтів);

— консультації та підтримка користувачів з прикладного, системного та спеціалізованого ПО;

— формування звітів по запитах структурних підрозділів управління, відділення ПФУ, Лисичанського територіального центру;

— синхронізація баз з даними Пенсійного фонду України;

— установка програмних розсилок, оновлення та інше;

Протягом 2017 року було проведено низку заходів по налаштуванню комплексної системи захисту інформації управління.

Начальник управління праці та соціального захисту населення О.А. Єздакова