Про стан роботи з розгляду звернень громадян, які надійшли до міських рад міст Лисичанськ, Новодружеськ, Привілля за перше півріччя 2019 року

Аналіз звернень громадян
22.07.2019

Звернення громадян — це показник якості та ефективності роботи органів місцевого самоврядування, індикатор рівня соціально-економічного розвитку міста, а кількість вирішених звернень, по суті, порушених питань свідчать про рівень виконання обов’язків органів місцевого самоврядування перед громадою міста.

Забезпечення системної роботи із зверненнями громадян, як пріоритетного напрямку діяльності, дає можливість ще більш оперативно реагувати на звернення. Стиль робочого діалогу, максимального наближення міської ради до потреб членів громади став для працівників міської ради обов’язковим і домінуючим.

У першому півріччі 2019 до міських рад міст Лисичанськ, Новодружеськ, Привілля надійшло 500 письмових звернень громадян, на особистих прийомах — 441, через «Урядову гарячу лінію» — 1842 звернення (у 2018 році -1294).

Таким чином, якщо кількість письмових та усних звернень залишилась в межах торішніх показників, то кількість звернень громадян, що звернулись на «Урядову гарячу лінію» збільшилась на 30%.

Насамперед, це було зумовлено відсутністю питної води в Лисичанську, Новодружеську та Привіллі в травні поточного року. Дана ситуація склалася у зв’язку з припиненням електропостачання на насосні станції міськводоканалу.

З питання відновлення водопостачання в мм. Лисичанськ, Новодружеськ, Привілля було зареєстровано та розглянуто близько 600 звернень громадян.

Найбільша кількість звернень громадян стосувались питань ремонту та експлуатації житлового фонду, відновлення доріг, підняття тарифів на житлово-комунальні послуги (930); допомоги громадянам міста на лікування, призначення, виплати та монетизації субсидій і соціальних допомог (833).

За результатами розгляду взято до уваги 18 звернень; відправлено за належністю −18; відхилено −2, задоволено — 1266; роз’яснено — 1282.

Указ Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» поставив завдання налагодження продуктивного та систематичного зв’язку органів місцевого самоврядування з громадянами та приділення особливої уваги в вирішенні проблем найбільш вразливих верств населення.

У Лисичанській міській раді активно використовуються рекомендовані форми і методи прямого та зворотного зв’язку з населенням.

Протягом січня — червня 2019 згідно затверджених графіків керівництвом Лисичанської міської ради було проведено 58 особистих прийомів, у т. ч. 2 виїзні прийоми у віддалених районах міста, на яких звернулося 32 чол.

Кожного четверга з 9.00 до 15.00 год. діє «телефонна гаряча лінія», приймаються телефонні дзвінки від мешканців міста. Протягом півріччя таких звернень було 27.

В рамках запровадження постійного контролю за організацією роботи із зверненнями громадян відділом по роботі з листами та зверненнями громадян були проведені перевірки стану діловодства в управліннях власності та здійснення політики міської ради в галузі ЖКГ. За результатами перевірки порушень порядку розгляду звернень громадян не виявлено, були надані методичні рекомендації з оформлення та відправки відповідей заявникам.

Щомісячно в телефонному режимі проводиться День контролю. Начальник відділу опитує заявників чи згодні вони з результатами розгляду звернень. Таким чином, протягом півріччя було опитано 28 мешканців міста. На жаль, більшість з них були не задоволені вирішенням поставлених ними питань. Здебільшого дані питання стосувались проблем водопостачання, ремонту доріг, покрівель, ліфтів, призначення та монетизації субсидій, надання пільг тощо.

Протягом шести місяців було проведено три засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Під час засідань проведено аналіз випадків безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявників, а також ухваленні рішення про припинення розгляду повторних звернень.

Щотижня, на апаратних нарадах начальник відділу по роботі з листами та зверненнями громадян доповідає про стан розгляду виконання звернень громадян у виконавчих органах міської ради, на підприємствах, в установах, організаціях міста. Під час нарад аналізується робота із зверненнями; розглядаються питання по недопущенню надання неоднозначних, необґрунтованих, або неповних відповідей; порушення термінів розгляду звернень громадян; з’ясовуються причини, які породжують повторні звернення. Керівникам виконавчих органів та комунальних підприємств надаються відповідні доручення по встановленню дієвого контролю з дотримання термінів розгляду звернень громадян, якості та вичерпності відповідей.

Робота із зверненнями громадян постійно висвітлюється на сайті Лисичанської міської ради на сторінці «Звернення громадян».

Відділ по роботі з листами та зверненнями громадян Лисичанської міської ради