Правила безпеки від Ощадбанку

12.08.2020

Обережно користуйтесь платіжною картою

Запам’ятайте, що означають цифри на банківській картці.

Номер з 16 цифр — реквізит, за яким вам можуть надсилати кошти на рахунок. Лише цей номер можна надавати для отримання коштів на картку від іншої особи або організації.

Термін дії картки — місяць та рік, прізвище, ім’я користувача платіжної картки латиницею та CVC2/CVV2-код з 3 цифр. Тризначний код використовується виключно для підтвердження операцій в Інтернеті.

«Шахраї вдаються до хитрощів. Наприклад, можуть сказати: «продиктуйте номер відділення банку, в якому вам видали картку — тризначне число на зворотному боці картки». Насправді це CVC2/CVV2-код, який не можна називати третім особам», — Володимир Москаленко, директор департаменту електронної комерції та платіжних засобів Ощадбанку.

Нікому не повідомляйте дані своєї картки — PIN-код, термін її дії, CVC2/CVV2-код, паролі інтернет-банкінгу та коди підтвердження онлайн-платежу в SMS або в повідомленнях у месенджері.

Пароль до інтернет-банкінгу має бути унікальним. Не записуйте пароль, а запам’ятайте.

Спілкуйтесь з банком лише через офіційні канали комунікацій.

Номер екстреного зв’язку з банком — на звороті картки.

В Ощадбанку це контакт-центр: 0800210800.

Чат-боти — на офіційному сайті https://www.oschadbank.ua/ua/chat;

Е-mail: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. .

Офіційну інформацію можна отримати лише на офіційному сайті https://www.oschadbank.ua/ua, а також у відділеннях Ощадбанку.

«Співробітники банку не запитують у клієнта дані картки. Якщо хтось телефонує, надсилає SMS з невідомого номера або електронний лист з невідомої адреси та представляється співробітником банку, просить назвати номер платіжної картки, термін її дії, тризначний код на звороті картки, то це шахрай! Покладіть слухавку. Зателефонуйте до контакт-центру банку», — Володимир Москаленко, директор департаменту електронної комерції та платіжних засобів Ощадбанку.

Запам’ятайте PIN-код платіжної картки, приховуйте його від сторонніх при розрахунках у магазинах.

Розраховуйтесь у магазинах за допомогою смартфону з Google Pay або Apple Pay. Тоді сторонні не зможуть побачити реквізити картки та PIN-код.

Встановіть у смартфоні підтвердження розрахунків з Touch ID або Face ID.

Встановіть ліміти на зняття коштів у банкоматі, на покупки в торговельно-сервісних закладах та Інтернеті та на операції в інших країнах в Ощад 24/7: картка — сервіси — налаштувати ліміти.

Дізнайтесь у своєму банку, як заблокувати картку. В Ощадбанку це можна зробити в контакт-центрі за тел.: 0 800 210 800, у відділенні, а також в Ощад 24/7: картка — сервіси — заблокувати картку.

Зауважте! Шахраї представляються працівниками банку, пенсійного фонду, благодійного фонду, поліції або СБУ, магазину або національної лотереї. Часто шахраї вдають з себе покупців товару, який жертва продає в Інтернеті, і запитують дані картки для передплати.

Контакти людини, яка намагалась дізнатись секретну інформацію щодо вашої картки, передайте до департаменту кіберполіції. Заяву до департаменту кіберполіції можна подати тут — https://ticket.cyberpolice.gov.ua/ або за тел.: 0 800 505 170.

Якщо ви випадково розкрили дані платіжної картки шахраям, негайно дзвоніть за телефоном на звороті картки для блокування картки та облікового запису.

Якщо вам надійшло повідомлення від банку про підтвердження списання коштів за покупку, яку ви не здійснювали, та надається номер телефону, не набирайте цей номер.

Якщо вам надійшло повідомлення про блокування картки/списання коштів, а ви в своєму банку дізнались, що таких операцій не було, слід передати ці контакти до департаменту кіберполіції.

На сайті кіберполіції https://cyberpolice.gov.ua/stopfraud/ можна перевірити номер телефону, номер платіжної картки чи сайт на причетність до шахрайських схем.

Захистіть фінансовий номер

Усі банківські рахунки прив’язано до номера мобільного телефона клієнта — фінансового номера. Отримавши доступ до SIM-картки, шахраї можуть отримати доступ і до рахунків.

Змініть ПІН-код на SIM-картці зі звичайних 0000 та 1111 на складний.

Заблокуйте можливість віддаленої заміни SIM-картки.

Перейдіть на контракт із мобільним оператором. Це зробить неможливим заміну SIM-картки без вас та вашого паспорта.

Прив’яжіть банківські рахунки до окремого номера. Спілкуйтесь з цього номера тільки з банками.

Ніколи не поширюйте повідомлення та прохання про допомогу, в яких вказано номер картки та телефон. Цим можуть скористатись шахраї.

Якщо ваш номер припинив відповідати, негайно повідомте про це банк та блокуйте картки та облікові записи до інтернет-банкінгу. Після цього зверніться до мобільного оператора про блокування номера та перевипуск SIM-картки.

Якщо мобільний оператор підтвердив спробу викрасти вашу SIM-картку або банк бачив спроби зняття коштів з рахунків, передайте цю інформацію до департаменту кіберполіції.

Філія - Луганське обласне управління АТ «Ощадбанк»