Перехід на е-лікарняний. Помилки та як їх уникнути.

Фонд соціального страхування
21.09.2021

 Електронний листок непрацездатності – це лікарняний лист, сформований програмним засобом Реєстру листків непрацездатності на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність.

Він, як і паперовий листок непрацездатності, є підставою для:

Процедура формування електронного листка непрацездатності досить проста.

Працівник захворів і звернувся в медичний заклад до лікаря, який прийняв рішення про тимчасову непрацездатність особи.

В Електронній системі охорони здоров’я лікар створює електронний медичний висновок про тимчасову непрацездатність та підписує його своїм кваліфікованим електронним підписом, після чого документ автоматично відправляється в Електронний реєстр листків непрацездатності Пенсійного фонду України.

Пенсійний фонд у своєму Реєстрі доповнює дані інформацією про роботодавця. Фактично це вже і є електронний лікарняний, який направляється роботодавцю. Працівник може побачити електронний лікарняний в особистому електронному кабінеті на сайті Пенсійного фонду України. В свою чергу роботодавець у своєму електронному кабінеті страхувальника бачить, що для його працівника сформували електронний лікарняний. Обмін інформацією відбувається автоматично.

На момент створення лікарем медичного висновку щодо тимчасової непрацездатності пацієнт отримує SMS-повідомлення про його створення. Коли Пенсійний фонд доповнить цю інформацію даними про роботодавця, пацієнт отримає ще одне SMS-повідомлення про те, що йому створили електронний листок непрацездатності, який є підставою для оплати періоду непрацездатності.

Для прискорення призначення матеріального забезпечення дуже важливо, щоб працівники попереджали свого роботодавця про відкриття електронного лікарняного.

Незважаючи на електронність лікарняного, процедура його проходження у роботодавця не змінилася. Тому після отримання е-лікарняного статусу «готово до сплати» слід:

Іноді в перехідному періоді з паперових на електронні листки непрацездатності виникають ситуації, коли працівнику відкрили е-лікарняний, а роботодавець його не бачить. Чому так?

Причин може бути багато. Наприклад, не збігаються дані щодо ПІБ, дати народження, податкового номера особи в Реєстрі пацієнтів МОЗ України і Реєстрі застрахованих осіб Пенсійного фонду України. В результаті система не може знайти роботодавця непрацездатної особи. Або ж хворів працівник-новачок, інформацію про якого роботодавець не надав податківцям в Об’єднаній звітності.

Отже, для уникнення таких проблем застрахованим особам потрібно своєчасно повідомляти свого роботодавця та лікаря, з яким підписано декларацію, про зміни у своїх персональних даних, а страхувальникам – якісно подавати звіти.

Інформація про персональні дані застрахованої особи завжди повинна бути актуальною та ідентичною як у Пенсійному фонді України, так і в інформаційній системі охорони здоров’я.

Заступник начальника відділення — начальник відділу страхових виплат та матеріального забезпечення Юлія Гончарова