Аналіз звернень громадян з питань порушення прав споживачів за 1 півріччя 2018 року

Аналіз звернень споживачів
09.07.2018

Одним із пріоритетних завдань відділу розвитку споживчого ринку управління економіки є забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, виконання Законів України «Про захист прав споживачів» та «Про звернення громадян», консультування громадян з питань захисту прав споживачів у сфері торгівлі та побутового обслуговування населення, попередження правопорушень у сфері захисту прав споживачів, поширення споживчих знань серед населення міста.

У I півріччі 2018 року до відділу розвитку споживчого ринку управління економіки Лисичанської міської ради надійшло: 79 звернень громадян з питань захисту прав споживачів, з них 51 — усних та 28 — письмових. Від загальної кількості отриманих письмових звернень: 4 — отримано під час особистого прийому, 14 — подані особисто, 7 — звернення на гарячу лінію, 1 — депутатський запит, 2 — колективні звернення.

Аналіз письмових звернень громадян свідчить про те, що споживачі звертаються з наступних проблем:

— якість наданих послуг (виконаних робіт) (32,0%);

— якість непродовольчих товарів (22,0%);

— порушення правил торговельного обслуговування (18,0%);

— якість продовольчих товарів (7,0%);

— несанкціонована торгівля (7,0%);

— інші питання (14,0%).

За результатами розгляду письмових звернень понад 76% порушених у зверненнях питань вирішено на користь споживача. Повернуто коштів за неякісні товари та надані послуги на суму — 8083,45 грн., здійснено обмін товару на якісний на суму — 120,0 грн., виконано ремонт на суму — 16100,0 грн.

За усними зверненнями було надано 51 консультацію мешканцям міста та повернуто грошових коштів за неякісні товари у сумі — 1402,5 грн. Найчастіше споживачами порушувались питання щодо:

— розірвання договорів купівлі — продажу товарів у зв’язку з виявленням недоліків чи істотних недоліків у товарах, їх обміну на якісні або повернення коштів;

— отримання неякісних побутових, ремонтно-будівельних та інших послуг, невиконання робіт у визначені терміни.

Протягом звітного періоду на підставі звернень громадян було проведено 4 позапланових обстеження об’єктів торгівлі. За результатами обстежень суб’єктам господарювання було надано приписи про усунення порушень правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів та законодавства щодо захисту прав споживачів.

З метою сприяння правовій освіті населення та формування навиків компетентної поведінки у взаємовідносинах із суб’єктами господарювання при придбанні неякісних товарів та отриманні послуг відділом розвитку споживчого ринку управління економіки проводиться просвітницька робота серед споживачів шляхом висвітлювання на постійно діючій сторінці «захист прав споживачів» офіційного сайту Лисичанської міської ради питань про стан захисту прав споживачів міста, де розміщено основні законодавчі акти у сфері захисту прав споживачів, рекомендації, зразки претензій, з якими мешканці нашого міста мають можливість ознайомитися та скористатися у будь — яких конфліктних ситуаціях, що виникли між ними, як споживачами товарів (робіт, послуг) та суб’єктами господарювання.

З метою забезпечення дієвого, скоординованого захисту законних прав споживачів 19 квітня 2018 року було підписано Меморандум про співпрацю між Лисичанською міською радою та Головним управлінням Держпродспоживслужби в Луганській області.

У першому півріччі 2018 року відділом розвитку споживчого ринку управління економіки було організовано та проведено 2 наради за участі органів виконавчої влади, правоохоронних органів та суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері торгівлі та ресторанного господарства. Предметом обговорення були питання щодо основних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних напоїв, вин столових», деяких законодавчих актів, які регулюють відносини в сфері реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів, необхідності додержання вимог Закону України «Про рекламу», Закону України «Про захист прав споживачів», проблемні питання у цій сфері та шляхи їх вирішення. Спеціалісти управління захисту прав споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області та Лисичанської міської ради в ході спілкування обмінялися досвідом роботи у розгляді звернень споживачів, що в подальшому сприятиме підвищенню ефективності роботи з питань захисту прав споживачів.

Начальник управління економіки Олександр Некрасов