Про підсумки роботи зі зверненнями громадян у 2017 році

Аналіз звернень громадян
22.01.2018

Проаналізувавши стан розгляду звернень громадян, що надійшли до виконкомів міських рад мм. Лисичанська, Новодружеська, Привілля у 2017 році, можна зробити наступні узагальнення.

Протягом 2017р. до міських рад мм. Лисичанськ, Новодружеськ, Привілля надійшло 2065 звернень громадян, що на 182 звернення, або на 8% менше, ніж у 2016 році (2247). Серед них отримано поштою 1103 (у 2016р.- 852 звернення), під час особистих прийомів — 962 (у 2016р.- 1230). електронних звернень −21.

Від центральних та обласних органів влади надійшло 106 звернень громадян, що на 46 звернень менше, ніж у 2016р. (152), у тому числі від:

З ДУ «Луганський обласний контактний центр» до Лисичанської міської ради надійшло 1980 звернень громадян, що на 83, або на 4 % менше, ніж за 2016 рік (2063).

Більшість питань, з якими зверталися громадяни стосувались, комунального господарства: утримання та експлуатації жилого фонду (ремонту покрівель, ліфтів), ремонту доріг, підвищення тарифів на комунальні послуги, відновлення електропостачання. В літній період у зв’язку зі складною ситуацією з водопостачання жителів південної частини міста (мікрорайонів заводу ГТВ) та м. Привілля надходили масові звернення стосовно відсутності водопостачання.

Також чисельні звернення громадян надходили з питань соціального захисту населення. Серед цих питань значна частина стосувалась несвоєчасної виплати державних соціальних допомог, що стало наслідком несвоєчасного надходження коштів з держбюджету та питання призначення і виплати субсидій (у тому числі і на тверде паливо).

Протягом року на сайті єдиної системи місцевих петицій оприлюднено 19 електронних петицій. На сьогоднішній день одна з них («Безпритульні тварини») набрала необхідну кількість підписів та була розглянута на засіданні виконкому міськради. Відповідь на дану петицію була розміщена на сайті Лисичанської міської ради. По двох петиціях ще триває збір підписів.

У 2017р. надійшло 228 колективних звернень, що на 53, більше ніж торік (175).

Основними питаннями, які були порушені у колективних зверненнях, є експлуатація і ремонт житлового фонду, високі тарифи на житлово-комунальні послуги та їх якість, покращення водо — та електропостачання, ремонт автодоріг, благоустрій прибудинкових територій, опалення після закриття вугільної котельні.

У поточному році особлива увага приділялася розгляду звернень від громадян, які в першу чергу потребують соціального захисту та підтримки. Від найменш соціально захищених категорій громадян надійшло 530 звернень, що на 219 менше, ніж за 2016 рік (749), у тому числі від:

Зубожіння даної категорії громадян спонукає їх найчастіше звертатись за матеріальною та гуманітарною допомогою для проведення лікування, придбання ліків та вирішення різних соціальних проблем.

Протягом 2017р. у зверненнях мешканців мм. Лисичанська, Новодружеська, Привілля всього було порушено 2248 питання, що на 216, або на 8.8% менше ніж у 2016 році — 2464.

Перше місце за кількістю звернень посідають питання комунального господарства — 819 (у 2016р.- 938), що складає 36,4 % від загальної кількості.

Друге — питання соціального захисту — 648 (у 2016р. −515), або 28,8 %.  Серед цих звернень 43% складають питання надання матеріальної допомоги.

Третє — питання житлової політики — 274 (у 2016р.- 350), або 12,2 %.

Показники надходження звернень з інших питань наступні:

З усієї кількості звернень, що надійшли у 2017р., 800 (38.7%) вирішено позитивно (у 2016р.- 690), надані роз’яснення на 1127 (54,6%) звернень (у 2016р.-1426), відхилено — 43 (у 2016р. — 33), відправлено за належністю — 19 (у 2016 р.- 58), не підлягають розгляду — 10 (у 2016р. — 18).

На виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008р. № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» протягом поточного року керівництвом виконкому міськради проведено 141 особистий прийом, у т. ч. 9 — виїзних, 3 зустрічі міського голови з головами вуличних комітетів, 3 засідання комісії з розгляду звернень громадян.

На виконання Закону України «Про безоплатну правову допомогу» в Лисичанській міській раді організовано прийом громадян, які потребують безоплатної первинної правової допомоги з питань, що належать до компетенції міської ради та її виконавчих органів.

З метою оперативного реагування на гострі проблеми громадян та поширення зворотного зв’язку з мешканцями міста у міській раді забезпечено функціонування телефонної «гарячої лінії» згідно затвердженого графіку. Протягом звітного періоду зареєстровано 9 звернень громадян здебільшого з питань комунального господарства.

На офіційному сайті Лисичанської міської ради http://lis.gov.ua у підрозділі «Звернення громадян» розміщені графіки особистих та виїзних прийомів, нормативно—правова база, щотижня розміщуються інформаційно-аналітичні довідки про характер та результати розгляду звернень громадян.

На сторінках міської газети «Новий путь» систематично висвітлюється робота зі зверненнями громадян. Мешканці міста постійно отримують роз’яснення з найбільш актуальних питань, що їх хвилюють. Узагальнені відомості про організацію роботи зі зверненнями громадян оприлюднюються у ЗМІ після слухання даного питання на засіданнях виконкому міськради та апаратних нарадах керівників підприємств, установ та міськради.

Начальник відділу по роботі з листами та зверненнями громадян С.І. Михайлів