Шановні споживачі, будьте уважними!

Захист прав споживачів
27.11.2019

Останнім часом до відділу споживчого ринку Лисичанської міської ради звертаються споживачі зі скаргами на підприємців, з якими вони уклали договір на виконання робіт (ремонт покрівлі житлового приміщення, виготовлення та монтаж метало — пластикових конструкцій, утеплення житлового приміщення та інше). Часто споживачі знаходять потенційних виконавців робіт через оголошення в Інтернеті або газеті. Після того, як споживач укладає договір та сплачує певну суму коштів виконавець робіт або виконує роботи повільно та неякісно, або взагалі зникає.

Деякі суб’єкти господарювання, скориставшись довірою громадян, особливо людей похилого віку, низьким рівнем правової свідомості, надають недоброякісні послуги. А саме: пропонують спеціальні умови виконання замовлень (всілякі знижки, розстрочки платежів).

Аналіз договорів суб’єктів господарювання на надання таких послуг, підтверджує той факт, що виконавці робіт намагаються всіляко уникнути відповідальності за надання неякісних послуг. Зокрема, умовами договору передбачається лише зобов’язання доставити товар, без проведення відповідного монтажу. Інформацію щодо проведення робіт із встановлення вікон, або з утеплення споживачі отримують усно, що не дозволяє в майбутньому пред’явити до суб’єктів господарювання претензії щодо строку та якості робіт.

Є випадки, коли довірливі люди не звертають увагу на те, що у договорах з надання послуг та у розрахункових документах не зазначено суб’єкта господарювання (надавача послуг) та особи, яка укладає договір та приймає кошти.

Виходячи з наведеного, споживачам слід бути більш уважнішими, зважено підходити до укладання договорів на виконання послуг, зокрема тих що укладаються поза межами торговельних та офісних приміщень.

На які основні моменти споживачу необхідно звернути особливу увагу під час замовлення продукції (товарів, роботи, послуги)?

По-перше, важливо щоб перед вибором послуги споживач отримав максимум інформації про суб’єкта господарювання та про товар (роботу, послугу). Перевірте,у разі можливості, наявність офісу (часто споживачі, коли бажають пред’явити претензію стосовно неякісного виконання робіт, не находять підприємця за адресою, що вказана у реквізитах договору).

По-друге, вирішивши замовити товар (роботу, послугу) споживач повинен одержати письмове підтвердження цього факту, тобто договір. У договорі має бути зазначено: місцезнаходження суб’єкта господарювання (адреса, контактні телефони); модель (ескіз, малюнок) виробу, розмір, матеріали, фурнітура і та ін.; вартість матеріалу і фурнітури; вартість робіт, найменування виконавця (виробника) послуг (робіт), його (послуги); ціна послуги та умови оплати; дата прийому та термін виконання замовлення; умови доставки, монтажу виробів; гарантійні зобов’язання; права та обов’язки, відповідальність сторін; порядок розірвання договору; печатка виконавця та підписи сторін; інше.

Порядок оплати вартості послуг визначається у договорі виконавцем за погодженням із замовником. Він може передбачати повний розрахунок під час оформлення замовлення або часткову оплату з остаточним розрахунком під час отримання замовлення. Звертаємо увагу, що після кожної сплаченої операції виконавець зобов’язаний видати споживачеві розрахунковий документ, що засвідчує факт виконання роботи (надання послуги).

Шановні споживачі, при оформленні (укладанні) договорів з надання будь-яких послуг (робіт) ви вправі поцікавитися чи є особа, яка укладає з вами договір, уповноваженим працівником підприємства. Не допускайте невідомих осіб до своїх помешкань!

Представник підприємства побутового обслуговування повинен мати документ (посвідчення, направлення тощо), який засвідчує, що він є уповноваженим працівником підприємства.

Права, обов’язки, відповідальність виконавця і замовника, діють з моменту укладення угоди про надання послуги. Перед тим, як підписати договір, уважно вивчить його умови. Своїм підписом Ви даєте згоду на запропоновані суб’єктом господарювання умови договору. Після виконання робі за договором вимагайте Акт виконаних робіт. У разі виявлення недоліків у виконаній роботі(наданій послузі) споживач зазначає про це в Акті. У тому випадку, якщо споживач уклав договір на виконання робіт (надання послуг) та оплатив дану роботу, а виконавець не виконує роботу, не виходить на зв’язок, споживач може звернутись із відповідною заявою до правоохоронних органів.

Увага! Угода, укладена між громадянином — споживачем та всупереч установленим правилам безпосередньо з не уповноваженим працівником підприємства побутового обслуговування, який не є найманим працівником даного підприємства, не породжує прав і обов’язків між громадянином та цим підприємством. У такому випадку спірні питання стосовно дотримання умов договорів та повернення грошових коштів можуть вирішуватися виключно у судовому порядку.

За отриманням консультації з питань захисту прав споживачів Ви можете звернутись до відділу споживчого ринку Лисичанської міської ради за адресою: м. Лисичанськ, вул. ім. М. Грушевського,10, каб. № 24 або за тел. 7-24-20, 7-33-45.

Відділ споживчого ринку Лисичанської міської ради