Про звернення громадян, які надійшли на адресу органів місцевого самоврядування міст Лисичанська, Новодружеська та Привілля протягом 2020 року

Протягом 2020 року до органів місцевого самоврядування міст Лисичанська, Новодружеська та Привілля надійшло 4077 звернень громадян із пропозиціями, заявами та скаргами, що на 2236, або на 35% менше, ніж за аналогічний період 2019 року (6313).

Із загальної кількості звернень поштою, у тому числі електронною, надійшло 3050 звернень. 462 звернення отримано на особистому прийомі громадян.

Від вищих органів влади у 2020 році надійшло 399 звернень, що на 105 більше, ніж у 2019 році.

Повторних звернень зареєстровано 9 (у 2019- 28), колективних — 105, що на 74 менш, ніж торік (179).

Основними питаннями, які були порушені у колективних зверненнях, є: забезпечення водо — та електропостачання, експлуатація та ремонт житлового фонду, тарифи на житлово-комунальні послуги та їх якість, ремонт автодоріг, погашення заборгованості з заробітної плати тощо.

Протягом 2020 року на сайті єдиної системи місцевих петицій було розміщено 8 електронних петицій від мешканців міста. Одна з отриманих петицій, за певних вимог, була відхилена, інші — оприлюднені на сайті, але не отримали необхідної кількості підписів і були розглянуті як письмові звернення.

Значна частина звернень громадян отримана від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, зокрема:

- за соціальним станом: від пенсіонерів — 1424, або 35% від загальної кількості;

- за категоріями авторів звернень:

  • · від осіб з інвалідністю І, ІІ і ІІІ груп —340, або 8,3%;
  • · від інвалідів, учасників війни та бойових дій — 34, або 0,83%;
  • · від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, жінок, що мають звання «Мати-героїня» — 115, або 2,8%;
  • · від ветеранів праці — 162, або 4%;
  • · від дітей війни — 65, або 1,6%;
  • · від учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи —18, або 0,4%.

Високий відсоток звернень громадян від найменш соціально захищених категорій громадян свідчить про те, що соціальна напруга серед населення залишається високою.

Протягом 2020 у зверненнях до органів місцевого самоврядування громадянами було порушено 4278 питань.

Перше місце посідають питання у сфері комунального господарства 2289, або 53% від загальної кількості.

Це звернення з наступних питань: відновлення сталого енерго — та водопостачання, ремонту доріг, покрівель будинків, відновлення роботи ліфтів та ін.

Друге соціального захисту 1079, або 25% — оформлення субсидій, переоформлення пенсій, соціальних виплат, надання матеріальної допомоги тощо.

Третє — з питань житлової політики 201, або 4,6%. Дані звернення стосуються поліпшення житлових умов, експлуатації та ремонту житла, а також виплати компенсацій за зруйноване житло під час цьогорічних пожеж.

Таким чином, можна зробити висновок про те, що в першу чергу, звернення мешканців міста стосувалися незадовільної роботи підприємств та установ житлово-комунального господарства та соціального захисту населення.

Актуальними залишались питання охорони здоров’я (210), освіти (55), праці та заробітної плати (40), земельних відносин (43), забезпечення законності та правопорядку (19), екології та природних ресурсів (21), транспорту та зв’язку (79), сімейної та гендерної політики, захисту дітей (30).

З вищевказаного можна бачити, що протягом року, в умовах пандемії коронавірусу, значно зросла кількість звернень з питань роботи міського транспорту — з 9 до 79, охорони здоров’я — з 126 до 210, сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей — з 6 до 30.

З усієї кількості звернень, що надійшли у 2020 році 1436 (35%) вирішено позитивно, надані розяснення по 2007 (49%) зверненням, відмовлено по 22 зверненням, відправлено за належністю — 37.

З розглянутих позитивно звернень, крім відновленого водопостачання за адресами проживання заявників, слід відзначити той факт, що близько 322 нужденним мешканцям міста за рахунок коштів міського бюджету була надана матеріальна допомога на лікування на загальну суму 282 800 грн.

Були забезпечені житлом 4 дітей сиріт.

Найбільшу кількість роз’яснень надано з питань соціального захисту населення, виплати пенсій, трудових і житлових прав, цивільного, сімейного та земельного законодавства.

На виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» протягом поточного року керівництвом міста було проведено 20 особистих прийомів, у т. ч. — 2 керівником ВЦА м. Лисичанська. Всього було прийнято 89 громадян.

ВЦА м. Лисичанська успішно та плідно співпрацює з державною установою «Луганський обласний контактний центр», який є складовою Національної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади, а саме забезпечує прийом і надсилання звернень громадян, які надійшли на урядову «гарячу лінію» задля вирішення нагальних життєвих проблем, що турбують суспільство.

Через ДУ «Луганський обласний контактний центр» у 2020 році на розгляд надійшло 2573 звернення громадян, що на 40% менше, ніж у2019 році.

Більшість питань, з якими зверталися громадяни на урядову «гарячу лінію», стосувались утримання та експлуатації житлового фонду (ремонту покрівель, ліфтів), ремонту доріг, вилову безпритульних тварин, формування тарифів на комунальні послуги, відновлення електропостачання та ін.

У першій половині поточного року мали місце постійні відключення електроенергії на насосних станціях ЛКСП «Лисичанськводоканал». З цієї причини не здійснювалось водозабезпечення мешканців міст Лисичанськ, Новодружеськ та Привілля, що стало причиною надходження масових звернень громадян на урядову «гарячу лінію».

З моменту роботи ВЦА м. Лисичанська водопостачання у місті здійснюється безперебійно, що кардинально змінило статистику скарг городян з питань водозабезпечення.

Також чисельні звернення громадян надходили з питань соціального захисту населення (619). Найчастіше люди висловлювали невдоволення затримками при оформленні субсидії на оплату житлово-комунальних послуг та новими правилами оформлення та виплати субсидій.

Заявники також зверталися з питаннями щодо правильності нарахування пенсій, невиплати та затримки виплати соціальної допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, по інвалідності тощо.

Слід відзначити, що паралельно із прийманням та опрацюванням звернень, які надходять до урядової «гарячої лінії», ВЦА м. Лисичанська адмініструє міську «гарячу телефонну лінію» та «гарячу лінію» Луганської обласної державної адміністрації, а також забезпечує оперативний зворотний зв’язок з громадянами, координує всі служби, що займаються цією роботою.

На виконання Закону України «Про безоплатну правову допомогу» у ВЦА м. Лисичанська організовано прийом громадян, які потребують безоплатної первинної правової допомоги з питань, що належать до компетенції органів місцевого самоврядування. Протягом року управліннями та відділами ВЦА м. Лисичанська надано близько 30 безоплатних юридичних консультацій.

На оновленій сторінці підрозділу «Звернення громадян» офіційного сайту ВЦА м. Лисичанська розміщена інформація про те, за якою адресою та номерами телефонів слід звертатися у разі потреби; як надіслати електронне звернення; що таке електронні петиції та як їх підписувати; щотижня розміщуються інформаційно-аналітичні довідки про характер та результати розгляду звернень громадян.

Зі сторінок регіональної газети «Новий путь» мешканці міста постійно отримують роз’яснення з найбільш актуальних питань, що їх хвилюють, особливо з питань соціального захисту. Узагальнені відомості про організацію роботи зі зверненнями громадян оприлюднюються на сайті ВЦА м. Лисичанська.

Робота з розгляду звернень громадян залишається пріоритетним напрямком у діяльності ВЦА м. Лисичанська та органів місцевого самоврядування міст Новодружеська, Привілля.

Начальник відділу по роботі з листами та зверненнями громадян Світлана Михайлів