plan-zahodiv-bezbarБезбар’єрність — це не тільки доступ до фізичних об’єктів. Це значно ширше поняття, яке включає в себе не лише різні сфери діяльності, але і категорії мислення та взаємодії з іншими людьми, як рівними.

Не розумієте, як взаємодіяти з людьми, які мають бойовий досвід?

Отримайте поради, які допоможуть вам діяти коректно та з повагою в інтерактивному симуляторі, що був створений до освітнього серіалу «Люди з досвідом війни. Гідність. Взаємодія». Наприклад:

Серед ночі ви прокидаєтеся від того, що ваш партнер, який повернувся з фронту, сильно штовхнув вас. Він теж прокинувся, але не усвідомлює, що знаходиться вдома, і продовжує «воювати», як це було у сні. Як діяти далі?

На роботі колега ветеран або ветеранка починає жартувати на моторошні теми, такі як смерть, травми, війна. Як відреагувати?

Подробнее...

Основи безбар'єрності: як реагувати на протиправні дії щодо інших осіб?

Якщо ви стали свідком порушення прав іншої людини, дотримуйтеся таких рекомендацій:

1. Відразу повідомте поліцію:

Зателефонуйте на спецлінію за номером 102 або 112.

• Назвіть своє прізвище, ім’я, по батькові.

• Повідомте дату народження, місце проживання, номер телефону й адресу місця події.

Подробнее...

Як підійти до людини з порушеннями зору?

Що робити, якщо здається, ніби людина на кріслі колісному потребує допомоги в громадському місці? Як загалом пропонувати людині з інвалідністю допомогу? А якщо це дитина?

Не лише які слова добирати, щоб не образити гідність людини, але і як взаємодіяти з нею – про це окремий розділ «Довідника безбар’єрності» – «Етика коректної взаємодії» - https://bf.in.ua/ethics/.

Подробнее...

Інформаційні матеріали щодо безбар'єрності

У рамках проєкту «Адвокація запровадження послуги з облаштування безбарʼєрного житла» ГО «Група Активної Реабілітації» створено інформаційні матеріали:

- про налагодження співпраці та взаємодії на шляху реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні для організацій, установ та органів самоврядування — https://bit.ly/3RWKSUW

- про послугу з облаштування безбар’єрного житла для людей з ураженням спинного мозку чи схожими за наслідками захворюваннями, що користуються кріслами колісними та іншими засобами реабілітації — https://bit.ly/3xMNOwx

Подробнее...

Правила толерантного спілкування

Спортсмени рахують перемоги, а не поразки. Людина, що самотужки долає підйом на гору, пишається своїм досягненням. Тоді чому й досі на адресу жінки, яка самостійно виховує дитину, ми чуємо «мати-одиначка»? Та й «батько-одинак» звучить не краще.

Ці принизливі терміни асоціюються з фінансовими труднощами, відсутністю підтримки, проблемами з вихованням і зрештою таврують людину як таку, яку залишили саму з дитиною чи дітьми.

Ідеться насамперед про повагу.

Подробнее...

Запрацював новий сервіс для пошуку безбар'єрних локацій

Люди з інвалідністю, похилого віку та маломобільні групи населення можуть знайти найближчу безбарʼєрну локацію в чат-боті «Доступно!». Про це повідомляє Мінцифри.

Чат-бот працює у Viber http://www.viber.com/uadostupnobot і Telegram https://t.me/uadostupnobot. В ньому зібрано дані про понад 5 тисяч об’єктів.

Також користувачі можуть самостійно перевірити доступність локації та залишити свій коментар у сервісі. Результати згодом відображатимуться у чат-боті.

Мінреінтеграції

Правила толерантного спілкування

Розбити улюблену мамину тарілку або спіткнутися й порвати нові штанці – мабуть, таке було в дитинстві з кожним. І батьки в запалі могли накричати й назвати дитину безрукою чи безногою.

Навіть просто порівняння неприємне, чи не так?

Є хороше правило толерантного спілкування: коли ви не впевнені, що не образите людину словом або зверненням, приміряйте їх на себе. І серцем відчуєте відповідь.

Некоректно: безногий, безрукий, одноногий, однорукий, ампутант, людина з ампутацією, інвалід-ампутант.

Людина з ампутованими кінцівками – лише таке визначення допустиме. А якщо треба акцентувати, про які саме кінцівки йдеться, то так і сказати: людина з ампутованою ногою/рукою.

Подробнее...

Як взаємодіяти з людиною, яка користується кріслом колісним?

Уявіть ситуацію: ви бачите, як людина на кріслі колісному намагається піднятися пандусом. Бажаючи допомогти, ви хапаєтеся за крісло і штовхаєте його вперед. Однак можете зіткнутися з різною реакцією на свої дії, навіть з агресією – якщо допомога непрохана.

Головне правило взаємодії з будь-якою людиною – не втручатись у її простір без дозволу. Тож перш ніж допомогти, запитайте, чи є в цьому потреба. Якщо відповідь ствердна, уточніть, як саме ви можете допомогти. Вас обов’язково скерують і скажуть, що і як треба робити.

Подробнее...

Як спілкуватися з батьками, які виховують дитину з інвалідністю

Батьки дітей з інвалідністю не потребують якогось специфічного чи особливого ставлення до себе. Водночас слід дотримуватися певних порад, щоб ненавмисне не ранити словом. Їх підготували у межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?», ініційованої Оленою Зеленською.

1. Будьте ввічливими та добирайте правильні слова, які не акцентуватимуть увагу на хворобі дитини.

2. Зайва цікавість до діагнозу може насторожувати батьків, тому варто пояснити, чому вас це зацікавило.

3. Спочатку проявіть інтерес щодо самопочуття дитини, а вже після цього – до всього іншого.

Подробнее...

Гайд безба'єрних подій

Гайд безбар’єрних подій – це ще один розділ «Довідника безбар’єрності» — гіду з коректного спілкування, у якому зафіксовані нові норми безбар'єрної мови.

Гайд безбар'єрних подій створено у межах ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар'єрів».

Він «живе» як розділ «Довідника безбар'єрності» – https://bf.in.ua/, а також у форматі книги – https://bbu.org.ua/gaid-bezbar-iernih-podii.

Проєкт реалізується громадською організацією «Безбар'єрність» за підтримки спільноти «Бізнес без бар'єрів», зокрема компанії ДТЕК, у співпраці з командою київського проєкту «Кураж».

#безбарєрність

Довідник безбар'єрності. Гід з коректного спілкування

«Жінка, прикута до візка, змогла…», «Після трагедії чоловік залишився прикутим до візка»…

Чи траплялися вам такі заголовки в медіа? Або, можливо, десь у розмові доводилося чути про людей, які «прикуті», та ще й до «візка»?

Говорити так коректно, якщо йдеться про кайдани, призначення яких справді в тому, щоб обмежити рухи, прикувати. Слово «візок» теж коректне, якщо називаємо ту зручну річ, якою користуємося в супермаркеті, купуючи товари.

Подробнее...