Про роботу відділів управління праці та соціального захисту населення за 9 місяців 2018 року

Відділ соціальної допомоги

В рамках єдиної технології відділ соціальної допомоги надає 19 видів державної соціальної допомоги за 13 нормативно-правовими актами України.

За консультацією з призначення та виплати всіх видів державної соціальної допомоги та житлової субсидії за 9 місяців 2018 року до управління звернулося 16473 громадянина, з яких 10174 особи надали комплекти документів для призначення допомоги.

За 9 місяців 2018 року державною підтримкою скористалися 7598 сімей на загальну суму 86 083,6 тис. грн., з них:

— державна допомога сім’ям з дітьми — 4762 сім’ї на суму 51 261,2 тис. грн.;

— тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів — 53 сім’ї на суму 274,1 тис. грн.;

— державна соціальна допомога особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю — 920 осіб на суму 14 582,7 тис. грн.;

— державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю — 340 осіб на суму 4 269,4 тис. грн.;

— тимчасова державна соціальна допомога непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату — 15 осіб на суму 73,6 тис. грн.;

— державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям — 660 сім’я на суму 11 626,8 тис. грн.;

— державна соціальна допомога на дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування, грошове забезпечення батькам вихователям і прийомним батькам — 11 осіб на суму 1 126,1 тис. грн.;

— щомісячна грошова допомога особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу — 77 осіб на суму 1 222,2 тис. грн.;

— компенсація фізичним особам, які доглядають за особою з інвалідністю І групи або особою, яка досягла 80-ти річного віку — 8 осіб на суму 1,9 тис. грн.;

— компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги — 347 осіб на суму 445,8 тис. грн.;

— одноразова матеріальна допомога особам, які постраждали від торгівлі людьми — 5 осіб на суму 25,0 тис. грн.;

— щорічна допомога на оздоровлення особам, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи — 400 осіб на суму 49,7 тис. грн.;

— щомісячна компенсація витрат на продукти харчування особам, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи — 392 особи на суму 1 125,0 тис. грн.

Одним з найбільш актуальних питань є забезпечення соціального захисту населення в період підвищення цін і тарифів на житлово-комунальні послуги.

Відповідно до чинного законодавства, відділ соціальної допомоги забезпечує реалізацію державної політики у сфері надання адресної допомоги населенню на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу та твердого палива у вигляді житлових субсидій.

За 9 місяців 2018 року. житловою субсидією скористувалися понад 20 тисяч домогосподарств міст Лисичанська, Новодружеська та Привілля.

За 9 місяців 2018 року житлові субсидії нараховані на загальну суму 113 595,1 тис. грн.

Житлово-комунальним підприємствам міста перераховано фінансування з державного бюджету (з урахуванням заборгованості минулих років) на суму 152 907,2 тис. грн.

За 9 місяців 2018 року субсидія на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного палива призначена 421 домогосподарству на суму 1 479,5 тис. грн.

Проведені перерахунки житлової субсидії:

— з січня 2018 року у зв’язку зі зменшенням соціальних норм користування послугами з електропостачання, щодо оплати яких держава надає пільги та встановлює субсидії;

— з лютого 2018 року у зв’язку зі зміною тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення;

— перерахунки субсидії за послуги з централізованого теплопостачання з урахування фактичної температури зовнішнього повітря, у зв’язку з закінченням опалювального сезону;

— протягом січня-лютого 2018 року спеціалістами відділу були відкориговані у ручному режимі призначення субсидій з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у зв’язку зі зміною тарифів на послуги з грудня 2017 року;

— після закінчення опалювального сезону були проведені перерахунки за фактичне споживання теплової енергії;

— протягом 9 місяців 2018 року проводились перерахунки розміру плати за житлово-комунальні послуги у разі надання не в повному обсязі житлово-комунальних послуг.

Спеціалістами відділу соціальної допомоги за 9 місяців 2018 року були відпрацьовані списки надані Міністерством фінансів за результатами верифікації достовірності інформації, поданої громадянами для надання житлової субсидії у загальній кількості 12419 справ. Перевірка проводилась по справам у яких за даними державних органів, виявлена наявність однакових записів з персональними даними осіб, яким призначено житлові субсидії в різних районах та в межах одного району, невідповідність у персональних даних та документах, що посвідчують особу; за даними міграційної служби, документ, що посвідчує особу є недійсним; а також громадянами здійснена купівля автомобіля, нерухомості, земельних ділянок, товарів на суму понад 50 тис. грн. (за даними Єдиного державного реєстру Міністерства внутрішніх справ та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно). За результатами верифікації, наданої Міністерством фінансів України, припинено нарахування житлової субсидії по 13 особовим справам, зокрема: купівлі транспортного засобу — 6 справ, смерть одинокої особи — 5 справ. Загалом до державного бюджету повернуто 65,2 тис. грн.

У січні 2018 року була проведена інвентаризація особових справ отримувачів усіх видів державної соціальної допомоги у кількості — 14165 справ.

За 9 місяців 2018 року було видано 90 посвідчень особам з інвалідністю, які перебувають на обліку в управлінні праці та соціального захисту населення та отримують державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю.

З метою підвищення адресності надання державної допомоги постійно працює міська комісія з призначення усіх видів державної соціальної допомоги, яку очолює заступник міського голови Головньов М.С. Комісією розглядаються питання надання державної соціальної допомоги та житлової субсидії тим сім’ям, які на загальних підставах не мають права на її призначення. За 9 місяців 2018 року відбулося 29 засідань комісії, на яких розглянуто 2662 заяви.

Спеціалістами відділу соціальної допомоги за 9 місяців 2018 року було підготовлено 405 відповідей на звернення громадян до «Урядової гарячої лінії» та 75 відповідей на звернення громадян до Лисичанської міської ради, Департаменту соціального захисту населення ЛОДА тощо, з питань призначення та виплати всіх видів державної соціальної допомоги та житлової субсидії.

Відділ працює без обідньої перерви. Попередній запис на прийом здійснюється як безпосередньо в управлінні, так і у телефонному режимі. Цей механізм надає можливість громадянам відвідувати управління у зручний для них час та запобігти утворенню черг.

Сектор з нарахування та виплати соціальної допомоги

Станом на 01.10.2018 року сектор веде облік руху 15372 особових рахунків одержувачів державних соціальних допомог.

За 9 місяців 2018 року нараховано та виплачено різних видів соціальної допомоги 9484 отримувачам на загальну суму 86 430,6 тис. грн., в тому числі 13 416,7 тис. грн. щомісячної адресної допомоги переміщеним особам — 1273 сім’ям.

Виплата допомог здійснювалась за рахунок субвенцій з державного бюджету та коштів з місцевого бюджету. Заборгованість по виплатах відсутня.

За 9 місяців 2018 року сектором відкрито 1270 особових рахунків за справами первинного призначення соціальної допомоги та опрацьовано 6318 діючих особових рахунка.

Видано 8221 довідок про розмір допомоги, та перебування чи не перебування на обліку, підготовлено 303 відповіді на письмові запити.

Були складені та надані щомісячні звіти про нарахування єдиного соціального внеску деякім отримувачам соціальних допомог за 9 місяців 2018 року на суму 15 245,7 тис грн. та складені щоквартальні звіти про податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку (форма 1-ДФ) на отримувачів всіх видів допомог.

Проведений масовий перерахунок соціальних допомог, у зв’язку зі збільшенням прожиткового мінімуму з 01.07.2018 року.

Відділ обслуговування пільгової категорії громадян

Відділ з обслуговування пільгової категорії громадян здійснює свою роботу в кількох напрямках:

Обслуговування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

Станом 01.10.2018 року на обліку в управлінні перебувають 648 осіб, з числа постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС, в тому числі:

І категорія (особи з інвалідністю) — 205 осіб;

ІІ категорія — 203 особи;

ІІІ категорія — 132 особи;

потерпілі діти — 41 особа;

дружини (чоловіки) померлих чорнобильців — 67 осіб.

Закон України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» спрямований на захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та розв’язання пов’язаних з нею проблем медичного і соціального характеру, що виникли внаслідок радіоактивного забруднення території; громадян, які постраждали внаслідок інших ядерних аварій та випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї, та розв’язання пов’язаних з цим проблем медичного і соціального характеру.

Для реалізації соціальних гарантій даної категорії пільговиків задіяні кошти державного, обласного та місцевого бюджетів.

На медичне обслуговування (лікарські засоби за пільговими рецептами лікарів та послуги зубопротезування) з обласного бюджету за 9 місяців 2018 року виділено 281,4 тис. грн.

Компенсовано підприємствам міста витрати на надання щорічної та додаткової відпустки громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи на загальну суму 67,2 тис. грн.

Для забезпечення осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи санаторно-курортним лікуванням на 2018 рік з державного бюджету виділені кошти для компенсації вартості путівок санаторно-курортним закладам у сумі 252,4 тис. грн. За 9 місяців 2018 року 30 громадян даної категорії оздоровлено на підставі трьохсторонніх договорів на загальну суму 204,7 тис. грн.

Обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці

Сьогодні на території нашої громади мешкає більше чотирьох з половиною тисяч осіб з інвалідністю, з них понад 200 — це люди, які пересуваються тільки за допомогою крісел-колісних та 302 дитини з інвалідністю.

Невід’ємною в процесі інтеграції в суспільство осіб даної категорії є соціальна реабілітація, зокрема, забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації.

Постановою Кабінету Міністрів України від 14.03.2018 № 238 затверджено нову редакцію Порядку забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення і виплати грошової компенсації вартості за самостійно придбані технічні засоби реабілітації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 05.04.2012 № 321 (далі — Порядок), яка передбачає, зокрема, передачу функцій з фінансування забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації (ТЗР) осіб з інвалідністю від Фонду соціального захисту інвалідів до органів соціального захисту населення, здійснення органами соціального захисту населення супроводу особи з інвалідністю впродовж усього процесу її забезпечення ТЗР та під час користування виробами для покращення якості надання послуг та сприяння у розв’язанні організаційних проблем, що можуть виникати, зокрема, у взаємодії з підприємством.

Станом на 01.10.2018 року в управлінні на обліку для забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації перебуває 1970 осіб, у тому числі 117 дітей з інвалідністю.

За 9 місяців 2018 року було видано 184 направлення на виготовлення 194 технічних засобів реабілітації та 302 направлення на виготовлення 889 протезно-ортопедичних виробів.

Управління в силу своїх повноважень організовує роботу по забезпеченню протезно-ортопедичними виробами, засобами для пересування, особистої гігієни, меблями і обладнанням окремих категорій населення.

Раз на два місяці в управлінні проводить прийом осіб з інвалідністю та інших осіб виїзна мобільно-технічна бригада Харківського казенного експериментального протезно-ортопедичного підприємства.

Щомісячно спеціалісти з протезування ТОВ «ЦП «Інвалтруд» здійснюють прийом громадян в будівлі управління або згідно з заявками осіб, вдома.

З серпня 2018 року в управлінні також здійснює прийом осіб з інвалідністю та інших осіб згідно з графіком виїзна мобільно-технічна бригада ПП «Форвард-Орто» (м. Тернопіль).

Виїзні прийоми організовуються з метою забезпечення доступності отримання послуги протезування та ранньої реабілітації особами з інвалідністю, дітьми з інвалідністю, дітьми до 18 років, що мають проблеми зі здоров’ям.

Ведеться активна консультативно-роз’яснювальна робота з підприємствами, особами з інвалідністю та іншими особами щодо забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації.

Станом на 01.10.2018 року укладено 55 договорів на суму 924,3 тис. грн. для забезпечення технічними засобами реабілітації та протезно-ортопедичними виробами.

Станом на 01.10.2018 року 12 дітям з інвалідністю та 3 особам з інвалідністю видані направлення до державних реабілітаційних установ на отримання реабілітаційних послуг.

Важливим напрямком в обслуговуванні осіб даної категорії є санаторно-курортне лікування. Для забезпечення осіб з інвалідністю загального захворювання та з дитинства санаторно-курортним лікуванням у 2018 році з державного бюджету виділені кошти для компенсації вартості путівок санаторно-курортним закладам у сумі 362 тис. грн. За 9 місяців 2018 року оздоровлено 27 громадян на підставі трьохсторонніх договорів на загальну суму 281,2 тис. грн.

Крім цього, за 9 місяців 2018 року забезпечені путівками до санаторіїв Міністерства соціальної політики України 61 особа, з них 25 ветеранів війни та 36 осіб з інвалідністю від загального захворювання.

Станом на 01.10.2018 року:

— 24 малозабезпеченим особам та 3 особам з інвалідністю за рахунок коштів державного бюджету надана одноразова матеріальна допомога на суму 18,7 тис. грн.;

— 78 особам з інвалідністю виплачені компенсація на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів на суму 28,2 тис. грн.;

— 11 громадянам, які здійснили поховання осіб з інвалідністю внаслідок війни та учасників бойових дій, відшкодовані витрати на поховання у сумі 26,4 тис. грн.

Станом на 01.10.2018 року 20 громадянам були видані путівки до психоневрологічних інтернатів і будинків-інтернатів для громадян похилого віку.

Станом на 01.10.2018 року видано 69 посвідчень (вкладок до посвідчення) «Інвалід війни», «Учасник війни», «Член сім`ї загиблого (померлого) ветерана війни», «Ветеран праці».

На обласну комісію з видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, були направлені 15 пакетів документів для отримання посвідчень (вкладки до посвідчення) «Дитина, яка потерпіла від Чорнобильської катастрофи», «Особа, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи», «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС», «Дружина померлого громадянина, смерть якого пов’язана з виконанням обов’язків військової служби по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС».

Обслуговування учасників антитерористичної операції

Станом на 01.10.2018 року на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі пільговиків перебувають 7 осіб з інвалідністю внаслідок війни ІІ і ІІІ групи та 586 учасників бойових дій з числа учасників АТО, 3 учасника війни та 9 членів сімей загиблих учасників АТО.

Між управлінням, службами міської ради та установами міста налагоджено взаємодію щодо обміну інформацією про послуги, що надаються учасникам антитерористичної операції.

Для забезпечення учасників АТО санаторно-курортним лікуванням у 2018 році з державного бюджету виділені кошти для компенсації вартості путівок санаторно-курортним закладам у сумі 55,9 тис. грн. За 9 місяців оздоровлено 3 учасника АТО на підставі трьохсторонніх договорів на загальну суму 24,6 тис. грн.

Крім цього, 2 учасника бойових дій з числа учасників АТО отримали послуги з професійної адаптації (навчання водіїв транспортних засобів) на суму 17,6 тис. грн.

1 учасник бойових дій продовжує навчання.

Постановою Кабінету Міністрів України від 18.04.2018 № 280 затверджений Порядок виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України. Відповідно до зазначеного Порядку, рішенням виконавчого комітету Лисичанської міської ради від 19.06.2018 створена міська комісія з розгляду заяв деяких категорій осіб про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення та затверджене Положення про комісію.

Станом на 01.10.2018 року проведено 5 засідань комісії, на яких прийняті рішення про призначення грошової компенсації 29 внутрішньо переміщеним особам з числа учасників бойових дій, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України на загальну суму 28 159,3 тис. грн.

Начальник управління праці та соціального захисту населення Лисичанської міської ради Олена Єздакова