Захисти свої права під час вибору взуття!

Встановлені норми законодавства про захист прав споживачів дають покупцям досить широкий спектр можливостей повернення товару неналежної якості та товару, який не підійшов за розміром, кольором, дизайном чи з будь-яких інших причин.

Непоодинокі випадки, коли продавці незаконно відмовляють споживачам (покупцям) в обміні товару низької якості або товару, який їм не підійшов.

 

Для того щоб відстоювати гарантовані права, слід знати кілька положень законодавства — це порядок реалізації норм закону і послідовність дій споживача.

Як можна повернути взуття належної якості?

Відповідно до статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право обміняти (повернути) непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритом, фасоном, кольором, розміром або з інших причин та не може бути ним використаний за призначенням.

Такому обміну підлягає і взуття.

Здійснити обмін взуття належної якості, споживач може та має право протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не був оголошений продавцем.

Обмін взуття належної якості проводиться, якщо воно не використовувалося і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін взуття на аналогічне при першому ж надходженні відповідного товару в продаж.

Повернення взуття неналежної якості

Відповідно до статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» в разі, якщо було придбано неякісне взуття або в процесі експлуатації встановлено дефекти будь-якого роду, споживач має право вимагати одного з наступних способів відновлення своїх прав:

пропорційного зменшення ціни;

— безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

— відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених висновком експертизи, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

— розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

— вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний з числа наявного у продавця (виробника), товар. У разі коли під час гарантійного строку необхідно визначити причини втрати якості продукції, продавець (виконавець, виробник) зобов’язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції.

Експертиза проводиться за рахунок продавця (виконавця, виробника). Але, якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання чи зберігання або дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов’язаний відшкодувати продавцю (виконавцю, підприємству, яке виконує його функції) витрати на проведення експертизи.

Споживач має право брати участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника.

Споживач, продавець (виконавець, виробник) мають право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку.

Згідно з цією частиною задовольняються вимоги споживача щодо взуття, гарантійний строк на яке не закінчився.

Гарантійний строк експлуатації взуття

Гарантійний строк — строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов’язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв’язку з введенням її в обіг. Як правило, такий строк встановлюється виробником, і його тривалість позначається в спеціальному документі — гарантійному талоні. Тривалість гарантійного строку для взуття в середньому становить 30-60 днів.

Будьте уважними, деякі продавці установлюють завідомо малий гарантійний строк на взуття, наприклад 14 днів, пропонуючи підписати договір купівлі-продажу. Мінімальний гарантійний термін відповідно до державних стандартів України складає 30 днів. Гарантійні терміни визначаються від дня продажу або з початку відповідного сезону і встановлюються виробником або суб’єктом господарювання.

У торговельному (демонстраційному) залі на видному місці обов’язково вивішується інформація про гарантійні терміни взуття, що є у продажу, їх обчислення з урахуванням сезонності.

Початок відповідного сезону на взуття визначений постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. № 172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів», а саме:

— зимового асортименту з 15 листопада по 15 березня;

— весняно-осіннього асортименту з 15 березня по 15 травня та з 15 вересня по 15 листопада;

— літнього асортименту з 15 травня по 15 вересня.

Таким чином, претензія щодо якості зимового взуття, купленого влітку, продавець зобов`язаний прийняти протягом гарантійного терміну з початку зимового сезону, тобто з 15 листопада.

Слід зазначити, що відмова в задоволенні, а також відсутність відповіді на спрямовану претензію є підставою для звернення споживача до відділу споживчого ринку Лисичанської міської ради, управління захисту споживачів ГУ Держпродспоживслужби у Луганській області та до суду.

Бажаємо вдалих покупок!

Відділ споживчого ринку Лисичанської міської ради