Безпечна краса

Захист прав споживачів при обслуговуванні в перукарських салонах

Сьогодні салони краси та перукарні надають десятки послуг, які повинні бути не тільки високої якості, але і безпечними для здоров’я.

Законодавство про захист прав споживачів надає гарантії, які допоможуть захиститися від недобросовісних підприємців, що володіють перукарнями, салонами краси, та непрофесійних працівників цієї сфери.

Відповідно до Правил побутового обслуговування населення, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 16.05.1994 № 313 «Про затвердження Правил побутового обслуговування населення», споживачі мають право:

— на отримання повної, доступної та достовірної інформації про послуги і виконавця;

— на безпеку послуг для життя, здоров’я, майна та навколишнього природного середовища;

— на перевірку якості наданої їм послуги.

У приміщенні перукарні (салону) в куточку споживача має розміщуватися наступна інформація:

— Правила побутового обслуговування населення;

— витяг із Закону України «Про захист прав споживачів» в частині надання послуг;

— перелік побутових послуг, що надаються;

— ціни і тарифи на послуги, матеріали та вироби (прейскурант цін);

— інформація про повне найменування виконавця, його адреса, номери телефонів, прізвище, ім’я та по батькові керівника (власника);

— копії свідоцтв про державну реєстрацію, сертифікатів відповідності на послуги, які підлягають обов’язковій сертифікації, а також копії спеціальних дозволів (ліцензій) за видами послуг, які підлягають ліцензуванню;

— зразки косметично-парфумерних засобів (матеріалів), затверджених в установленому порядку;

— перелік гарантійних зобов’язань виконавця послуг і нормативно-технічних документів, вимогам яких повинні відповідати послуги;

— інформація про працівників, які обслуговують замовників;

— перелік категорій громадян, які користуються пільгами в отриманні побутових послуг;

— книга заяв і пропозицій;

— номери телефонів органів виконавчої влади, що здійснюють захист прав споживачів.

Споживач має право перевірити строк придатності та якість косметично-парфумерних засобів. При їх застосуванні перукар повинен провести тест на чутливість шкіри замовника та з’ясувати, чи є у нього протипоказання щодо застосування речовин, які входять до складу препаратів.

При розрахунку за надані перукарські послуги споживачу необхідно вимагати видачі документа, що засвідчує факт надання послуг. Але, на жаль, на практиці цим нехтують. В разі відсутності розрахункового документа (касового чеку, квитанції тощо) споживач при наданні неякісних послуг та порушень правил надання послуг не зможе захистити свої права в контролюючих органах чи в суді, тому що не зможе довести, що отримував послуги саме в цьому закладі.

Також клієнт має право вимагати дотримання закладами вимог, регламентованих санітарно — гігієнічними нормами та правилами.

Перед процедурами з кожним новим відвідувачем майстер повинен вимити руки з милом, нігті повинні бути чистими.

Після кожного використання підлягають обов’язковому знезаражуванню дезінфектантами, механічній очистці з промиванням під проточною водою та наступній стерилізації:

— ножиці,

— інструменти і предмети з пластичних мас (щітки, гребені),

— інструменти для манікюру та педикюру,

— ріжуча частина багаторазового використання електричних машинок,

— змінні насадки для обладнання в косметологічних і педикюрних кабінетах,

— інструментарій для нанесення гриму, макіяжу,

— інструментарій для виконання татуажу та перманентного макіяжу.

Для проведення стерилізаційної обробки в перукарні допускається використання стерилізаторів, працюючих за методом ультрафіолетової, термічної, ультразвукової або комбінованої стерилізації, а також засобів, призначених для стерилізації інструментарію. Допускається застосування стерилізаторів, що мають сертифікат відповідності і дозволені до застосування Міністерством охорони здоров’я України.

Перевагу слід надавати інструментарію одноразового та індивідуального застосування.

Інструменти повинні зберігатися в спеціально відведеному місці для інструментарію біля робочого місця або в особистій шафі майстра, що розташовується у побутовій кімнаті.

У випадку порушення суб’єктом господарювання законодавства про захист прав споживачів, споживач з метою захисту своїх прав має право:

1) звернутись з письмовою заявою до адміністрації перукарні (салону) з пропозицією виправити недолік;

2) звернутися зі зверненням до ГУ Держпродспоживслужби в Луганській області за адресою: м. Сєвєродонецьк, вул. Пивоварова, 2, тел. (06452) 6-80-16 ;

3) звернутися до відділу споживчого ринку Лисичанської міської ради за адресою: м. Лисичанськ, вул. ім. М. Грушевського, 10, тел. (06451) 7-24-20, 7-33-45;

4) звернутись за захистом своїх прав та законних інтересів до суду. Згідно статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав.

Відділ споживчого ринку Лисичанської міської ради