Що потрібно знати споживачу при придбанні взуття

 Споживачі повинні знати, що гарантійний термін експлуатації встановлюється на все взуття, незалежно від того, з якого матеріалу воно виготовлене. Суть гарантії у тому, що виробник (продавець) зобов’язується безоплатно відремонтувати, замінити відповідний товар чи повернути гроші споживачу.

Згідно зі статтею 7 Закону України «Про захист прав споживачів» гарантійний термін зазначається в гарантійному талоні або будь-якому іншому документі, що додається до продукції.

Взуття – товар сезонний, тому гарантійний термін на нього обчислюється з дня продажу через роздрібну мережу або – в разі придбання його не в сезон – із початку настання відповідного сезону.

Відповідно до постанови Кабінету міністрів України «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів» гарантійні терміни для взуття відповідного сезону обчислюються:

  • для взуття зимового асортименту – з 15 листопада по 15 березня;
  • весняно-осіннього – з 15 березня по 15 травня та з 15 вересня по 15 листопада;
  • літнього – з 15 травня по 15 вересня.

Це означає, що якщо споживач придбав літнє взуття взимку, то відлік його гарантійного терміну експлуатації починається з 15 травня, якщо влітку придбали зимове взуття – з 15 листопада.

Гарантійний термін експлуатації взуття становить від 30 до 60 днів, і встановлює його виробник в залежності від виду взуття, сировини, з якої він виготовлене тощо.

Як діяти споживачу, якщо взуття порвалося (вийшло з ладу) при гарантійному терміні експлуатації?

Відповідно до статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» в разі, якщо було придбано неякісне взуття або в процесі експлуатації встановлено дефекти будь-якого роду, споживач має право вимагати одного з наступних способів відновлення своїх прав:

  • пропорційного зменшення ціни;
  • безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
  • відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Слід зазначити, що при експлуатації взуття, може виникнути істотний недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, який виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

  • він взагалі не може бути усунутий;
  • його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;
  • він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

  • розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
  • вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявного у продавця (виробника) товару.

Згідно з цією частиною задовольняються вимоги споживача щодо взуття, гарантійний строк на яке не закінчився.

Продавець зобов’язаний прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.

За наявності взуття вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості – протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін.

Якщо задовольнити вимогу споживача про заміну товару в установлений строк неможливо, споживач вправі на свій вибір пред’явити продавцю, виробнику інші вимоги, передбачені законодавством.

Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної моделі належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не провадиться.

Під час заміни товару з недоліками на такий же товар іншої моделі належної якості, перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни, провадиться виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни – виходячи з вартості на час купівлі.

При розірванні договору розрахунки із споживачем у разі підвищення ціни на товар провадяться виходячи з його вартості на час пред’явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни — виходячи з вартості товару на час купівлі.

Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

При пред’явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків взуття, вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред’явлення або за згодою сторін в інший строк.

Важливе застереження: при придбанні товару не забувайте про розрахунковий документ. Продавець зобов’язаний вам його видати. Адже «чек» із позначкою про назву суб’єкта господарювання, його місце знаходження та про дату продажу, назву товару і його вартість – засвідчує факт купівлі товару.

Гарантійне обслуговування не надається при недотриманні умов експлуатації та зберігання товару споживачем.

В разі виникнення недоліків у взутті при гарантійному терміні експлуатації споживачу необхідно письмово звернутися до продавця. Заява складається в 2–х екземплярах. На одному екземплярі заяви, який залишається у споживача, представник суб’єкта господарювання повинен поставити наступні реквізити: посада, прізвище, підпис та дата прийняття заяви на розгляд. Якщо суб’єкт господарювання не задовольнив вимоги споживача щодо гарантійного обслуговування взуття, споживач має право звернутися до відділу споживчого ринку Лисичанської міської військово-цивільної адміністрації, управління захисту споживачів ГУ Держпродспоживслужби у Луганській області та до суду.

Відділ споживчого ринку Лисичанської міської військово-цивільної адміністрації