Які права має споживач у разі придбання ним продукту харчування неналежної якості

 Якість продуктів харчування не завжди можна визначити за їх зовнішнім виглядом. Але, якщо ви вдома виявили, що товар неякісний, слід принести його у магазин, пред’явивши чек.

Відповідно до п.8 ст.8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі придбання споживачем непридатного харчового продукту продавець зобов’язаний замінити його на харчовий продукт, який є придатним до споживання, або повернути споживачеві сплачені ним кошти.

Подробнее...

Проведено консультації з питань захисту прав споживачів на ринку «Джамілі» м. Лисичанська

 З метою посилення співпраці спеціалісти відділу споживчого ринку військові-цивільної адміністрації м. Лисичанська разом зі спеціалістами управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області 25 березня 2021 року було проведено захід в рамках виконання Плану заходів з реалізації першого етапу (до 2022 року) Стратегії популяризації української мови до 2030 року «Сильна мова – успішна держава», затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.01.2020 № 1585-р та Плану роботи відділу споживчого ринку на 2021 рік.

Подробнее...

Дії споживача коли побутова техніка вийшла з ладу

 Основним питанням, з яким найчастіше звертаються мешканці міста є питання придбання неякісної побутової техніки (холодильників, мобільних телефонів, телевізорів тощо). Досить логічною вимогою споживачів є вимога про обмін неякісного товару. Чому споживач повинен користуватися неякісною технікою, коли держава гарантує належну якість продукції та обслуговування? І це є досить зрозумілим.

Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» (далі-Закон) споживач має право вимагати повернення коштів або обмін товару на якісний тільки у випадку виявлення істотних недоліків, тобто тих, які взагалі не можуть бути усунуті, його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів або він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

Подробнее...

Спільна робоча нарада з питань роботи інформаційно-консультаційної служби «гаряча лінія»

 

 25 березня у військово-цивільній адміністрації м. Лисичанська спеціалістами управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області спільно з спеціалістами відділу споживчого ринку було проведено робочу нараду щодо обговорення проблемних питань у сфері захисту споживачів та шляхів їх вирішення при роботі консультаційно-інформаційної служби «гаряча лінія».

Під час наради були обговорені проблемні питання, які виникають при розгляді звернень, що стосуються захисту прав споживачів, наведені приклади розв’язання типових ситуацій, надані роз’яснення по суті порушених у зверненнях питань.

Подробнее...

Право споживача на інформацію про продукцію

234214Відповідно до ст. 15 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору.

Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).

Інформація про продукцію не вважається рекламою.

Інформація споживачеві повинна надаватися згідно із законодавством про мови.

У разі коли надання недоступної, недостовірної, неповної або несвоєчасної інформації про продукцію та про виробника (виконавця, продавця) спричинило:

1) придбання продукції, яка не має потрібних споживачеві властивостей, — споживач має право розірвати договір і вимагати відшкодування завданих йому збитків;

Подробнее...

15 березня - Всесвітній день захисту прав споживачів

 Щорічно, 15 березня, відзначається Всесвітній день захисту прав споживачів. Датою для святкування цього дня була обрана річниця з дня історичного виступу американського президента Джона Кеннеді 1961 року, в якому він назвав чотири основних права: право на інформацію, право на безпеку, право на вибір і право бути почутим. Згодом цей список був розширений, і до нього увійшли: право на задоволення базових потреб, право на компенсацію, право на споживчу освіту, право на здорове довкілля.

В Україні захист прав споживачів забезпечується державою згідно зі статтею 42 Конституції України. У 1991 році Україна однією з перших на пострадянському просторі прийняла Закон «Про захист прав споживачів». 

Забезпечення конституційних прав громадян, як споживачів на відповідну якість і безпеку товарів, робіт, послуг, отримання необхідної, достовірної та доступної інформації про них, один із пріоритетних напрямів діяльності відділу споживчого ринку ВЦА міста Лисичанськ.

Стабільне функціонування впорядкованого ринку, спрямованого на задоволення широкого спектру потреб кожної людини — це спільний обов’язок влади, громади і бізнесу. Тільки плідна та тісна співпраця, пильність, у першу чергу споживачів, стануть надійною запорукою належного рівня якості та безпеки життя громадян.

Вітаємо всіх мешканців міста Лисичанська, оскільки кожен з нас є споживачем, з Всесвітнім днем захисту прав споживачів. Бажаємо всім, щоб придбання товарів приносило тільки задоволення від високої якості товару, від доброзичливого обслуговування та приємних цін.

Відділ споживчого ринку ВЦА міста Лисичанськ Луганської області

 

 

 

 

 

Право споживача на експертизу товару неналежної якості

Серед прав споживачів, що регламентуються Законом України «Про захист прав споживачів», є право на придбання безпечної та якісної продукції та послуг. На жаль, часто трапляється так, що споживач купує товар, який не відповідає заявленим на маркуванні стандартам або технічним умовам, або товар швидко втрачає свою якість. Товар неналежної якості може підлягати обміну протягом гарантійного строку, або покупець має право вимагати, щоб була проведена експертиза товару на наявність недоліків та факт фальсифікації.

Експертиза — це компетентне дослідження якісних показників та показників безпечності товарів (послуг) щодо їх відповідності нормам чинного законодавства, чинних нормативно-правових актів, вимогам нормативної та технічної документації, а також встановлення причин невідповідності об’єкта експертизи чинним вимогам.

Подробнее...

Щодо порядку надання побутових послуг

Досить часто надходять звернення мешканців міста щодо відшкодування збитків, що виникли у зв’язку з втратою, псуванням чи пошкодженням речі виконавцями побутових послуг (робіт) та прострочення термінів виконання замовлення.

Звертаємо увагу, що наказом Українського союзу об’єднань підприємств та організацій побутового обслуговування населення від 27.08.2000 № 20 затверджені Інструкції щодо надання окремих видів побутових послуг (далі — Інструкція), зокрема послуг з ремонту побутової радіоелектронної апаратури, ремонту та пошиття швейних виробів, ремонту і пошиття взуття, ремонту та виготовленню меблів, ремонту та виготовленню ювелірних виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, надання фотопослуг тощо. Перед тим, як скористатися побутовими послугами, споживачам рекомендуємо ознайомитися зі змістом цих інструкцій та дотримуватись наступних рекомендацій:

1. Побутові послуги надаються замовникам згідно з угодами, документальним підтвердженням укладання яких є такі документи: договір, розрахунковий документ установленої форми (п. п. 2.1 Інструкції).

Подробнее...

До уваги суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері ресторанного господарства

Звертаємо вашу увагу, що 30 грудня 2020 року набрала чинності постанова Головного державного санітарного лікаря України № 57 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах громадського харчування на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)», у зв’язку з чим втратила чинність постанова Головного державного санітарного лікаря України від 02.06.2020 № 32 «Про внесення змін до Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах громадського харчування на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)».

Що нового з’явилося у постанові № 57 від 30.12.2020?

У закладі громадського харчування повинна бути призначена особа, відповідальна за дотриманням протиепідемічних заходів у закладі, яка пройшла відповідний інструктаж.

Подробнее...

Стихійна торгівля

 З метою виявлення і ліквідації місць стихійної торгівлі на території міста та контролю за дотриманням санітарного законодавства мобільною групою у складі співробітників поліції та спеціалістів відділу споживчого ринку військово-цивільної адміністрації міста Лисичанськ 25 лютого було проведено рейд з ліквідації осередків стихійної торгівлі в південній частині міста та районі, прилеглому до ринку ДП «Лисичанський ринок». На 3 осіб, які самовільно встановили місця торгівлі та здійснювали торгівлю продовольчими товарами, складено протоколи за ст. 152 КУпАП.

У черговий раз спеціалістами відділу споживчого ринку була проведена роз'яснювальна робота з громадянами, які здійснюють несанкціоновану торгівлю щодо можливості здійснення роздрібної торгівлі продовольчими та не продовольчим товарами тільки в спеціально відведених для цього місцях, де організовано ветеринарно-санітарний контроль, а саме на території спеціально обладнаних ринків.

Подробнее...

Моніторингові перевірки тривають!

З метою контролю за дотриманням санітарного законодавства та організацією протиепідемічних вимог в умовах адаптивного карантину вчора, 17 грудня, мобільною групою до якої увійшли представники відділу споживчого ринку військово-цивільної адміністрації міста Лисичанськ, Лисичанського міського управління ГУ Держпродспоживслужби в Луганській області та Лисичанського відділу поліції ГУНП в Луганській області було обстежено 13 об’єктів торгівлі продовольчими товарами та 5 об’єктів торгівлі непродовольчими товарами.

Під час проведення заходів моніторингу проводилася роз’яснювальна робота щодо дотримання протиепідемічних заходів в умовах дії карантину по COVID −19.

Подробнее...

Еще статьи...

  1. Шановні суб'єкти господарювання та споживачі!
  2. Про використання державної мови закладами торгівлі, ресторанного господарства та сфери послуг
  3. У Лисичанську тривають спільні моніторингові перевірки за дотриманням вимог протиепідемічних заходів суб'єктами господарювання
  4. Рейди з метою контролю за дотриманням санітарного законодавства та організацією протиепідемічних заходів тривають
  5. У Лисичанську відбувся спільний рейд по дотриманню вимог протиепідемічних заходів суб'єктами господарювання
  6. Спільна робоча нарада з питань роботи інформаційно-консультаційної служби «гаряча лінія»
  7. Триває проведення роз'яснювальної роботи з питань захисту прав споживачів
  8. Наказом Мінекономіки скасовується обов’язковість ведення Книги відгуків та пропозицій!
  9. Що робити, якщо ціни на ціннику і в чекові не співпадають?
  10. Стихійній торгівлі - СТОП!