Податкова служба повідомляє

У даний час по всій Україні проходить операція «Бюджет». Її основним завданням є опрацювання підприємств, які потрапили до категорії підприємств - вигодонабучів, як такі, що не досягли середньої податкової віддачі, а це може свідчити про участь таких підприємств у схемах мінімізації податкових зобов’язань. Вказана операція розподіляється на кілька етапів. Одним із перших етапів є визначення підприємств - вигодонабучів. Другий етап полягає в тому, щоб під час зустрічей за «круглим столом» або розширених засідань з керівниками таких підприємств у формі безпосереднього спілкування досягати домовленості щодо добровільного підвищення податкового навантаження, збільшення платежів до бюджету та відмови таких суб’єктів господарювання від використання схем мінімізації. Якщо ж керівництво таких підприємств не погодиться відмовитись від використання схем мінімізації податкових зобов’язань, то на виконання третього етапу операції «Бюджет» такі підприємства потраплять на проведення позапланових перевірок.

ПРО ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН!

Іноді життєві питання потребують якісної та кваліфікованої допомоги з боку органів державної податкової системи у вигляді роз’яснення чинного податкового законодавства.

Державна податкова інспекція в м. Лисичанську надає громадянам можливість звертатися за допомогою та податковим роз’ясненням на прийом до керівників та фахівців податкової служби.

За 7 місяйців поточного року інспекції від громадян надійшло 7 письмових звернень. На особистому прийомі у посодових осіб побували 2 лисичанина.

Нагадуємо: на особистий прийом до посадових осіб ДПІ в м. Лисичанську, яка знаходиться за адресою: м. Лисичанськ, вул.. Свердлова, 347, можна звернутися у відповідні дні та години прийому, згідно Графіку особистого прийому або записатися на прийом за телефоном: 7-04-73.

Також безкоштовну консультацію, щодо оподаткування, можна отримати в контакт – центрі Державної податкової адміністрації України за стаціонарним телефоном: 0-800-501-00-70 інформаційно-довідкового департаменту (ІДД).

К сведению субъектов предпринимательской деятельности – плательщиков ФИКСИРОВАНОГО НАЛОГА! Налоговая инспекция сообщает: продление срока действия патентов производится не ранее чем на третий рабочий день после оплаты налога.

ГРАФІК РОБОТИ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ ІНСПЕКЦІЇ в м. Лисичанську

Понеділок, Середа з 9.00 до 18.00

Вівторок з 9.00 до 13.00 ( с 13.45 до 18.00 – НЕПРИЕМНЫЙ ДЕНЬ)

Четвер НЕПРИЙОМНИЙ ДЕНЬ

П’ятниця з 9.00 до 16.45

Перерва з 13.00 до 13.45 (ЩОДЕННО)

ВІДПОВІДАЄМО НА ЗАПИТАННЯ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ

ПОДАННЯ В ЕЛЕКТРОННОМУ ВИГЛЯДІ КОПІЇ РЕЄСТРУ ПОДАТКОВИХ НАКЛАДНИХ

ЗАПИТАННЯ: Чи змінилася форма реєстру отриманих та виданих податкових накладних, копію якого в електронному вигляді передбачено подавати разом з декларацією з ПДВ, починаючи з червня 2010 року?

ВІДПОВІДЬ: Останні зміни до форми Реєстру отриманих та виданих податкових накладних Були внесені наказом ДПА України від 26.10.2009р. № 582 «Про внесення змін до форми реєстру отриманих та виданих податкових накладних, затверджених наказом ДПА України від 30.06.2005р. № 244» (далі Наказ № 582), зареєстрований в Мін'юсті України 12.11.2009р. за № 1064/17080, який набув чинності з 1 січня 2010 року.

При цьому відповідно до пп. 7.2.8 п.7.2 ст.7 ЗУ «Про податок на додану вартість» з урахуванням змін, внесених ЗУ від 20.05.2010р. № 2275-VI «Про внесення змін до деяких законодавчихь актів України», платники податку подають органу державної податкової служби на безоплатній основі разом з податковою декларацією за відповідний звітний період копії реєстрів виданих та отриманих податкових накладних за такий період в електронному вигляді. Державна податкова адміністрація розробляє та розміщує на своєму офіційному веб-сайті програмне забезпечення з відкритим кодом для ведення обліку записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді і забезпечує його безплатне розповсюдження (включаючи зміни і доповнення) шляхом надання можливості для копіювання такого програмного забезпечення як через Інтернет, так і шляхом запису на носії інформації платника за його запитом.

Тому за звітні періоди 2010 року, починаючи з червня, разом з декларацією з ПДВ має подаватися в електронному вигляді копія реєстру отриманих та виданих податкових накладних за формою, встановленою наказом ДПА України від 26.10.2009р. № 582. Програмне забезпечення з відкритим кодом для ведення обліку записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді платники ПДВ можуть скопіювати з офіційного веб-сайту ДПА України: www.sta.gov.ua або з веб-сайту ДПА у м. Києві: www.kyivsta.gov.ua

ТЕРМІН РОЗГЛЯДУ ЗАЯВ

ЗАПИТАННЯ: Громадянин надав до державної податкової інспекції заяву щодо надання роз’яснень з оподаткування. У який термін розглядатиметься така заява?

ВІДПОВІДЬ: Відповідно до ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996р. № 393/96-ВР (зі змінами і доповненнями) звернення громадян, надані (надіслані) ними до органів державної податкової служби, розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення,-невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від їх отримання.

Однак, якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термінт вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

Крім того, звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

ЗАПИТАННЯ: Чи розглядаються анонімні звернення?

ВІДПОВІДЬ: Відповідно до розділу II Інструкції про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян в органах державної податкової служби, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 18.06.2008 року № 395 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.06.2008 року за № 554/15245), ананімним зверненням вважається письмове звернення без зазначення місця проживання заявника (заявників), яке підписано автором (авторами), а також з якого неможливо встановити авторство.

Відповідно до розділу IV вищезазначеної Інструкції не підлягають розгляду ананімні звернення; повторні звернення від одного й того самого громадянина з одного й того самого питання, якщо перше цим органом вирішено по суті, а також скарги, подані з порушенням термінів, передбачених статтею 17 Закону України «Про звернення громадян», та звернення осіб, визначених судом недієздатними.

ВАЛОВЫЕ РАСХОДЫ при ПОДПИСКЕ НАЛОГОВЫХ и БУХГАЛТЕРСКИХ ИЗДАНИЙ

ВОПРОС: Предприятие подписалось на периодические издания по налоговому и бухгалтерскому учету. Можно ли стоимость подписки относить к валовым расходам предприятия?

ОТВЕТ: Да, стоимость подписки включают в валовые расходы.

В соответствии с п. 5.1 Закона Украины «О налогообложении прибыли предприятий» в редакции от 22.05.1997г. № 283/97-ВР (далее ЗУ № 283/97-ВР) валовые расходы производства и обращения – это сумма любых расходов налогоплательщика в денежной, материальной или нематериальной формах, которые осуществляют в качастве компенсации стоимости товаров (работ, услуг), приобретаемых (изготовляемых) плательщиком, для их дальнейшего использования в собственной хозяйственной деятельности.

Вместе с тем по абз.2 пп.5.4.2 ЗУ № 283/97-ВР к валовым расходам относятся расходы на приобретение литературы для информационного обеспечения хозяйственной деятельности налогоплательщика, в том числе по вопросам законодательства, и подписку специализированных периодических изданий, а также на проведение аудита согласно законодательству включая добровольный аудит по решению налогоплательщика.

Таким образом, стоимость подписки на периодические издания по налоговому и бухгалтерскому учету включают в валовые расходы предприятия.

ВАЛОВЫЕ ДОХОДЫ при ВНЕСЕНИИ ДЕНЕГ УЧРЕДИТЕЛЕМ В УСТАВНЫЙ ФОНД ПРЕДПРИЯТИЯ

ВОПРОС: Учредитель предприятия пополнил средствами уставный фонд согласно учредительным документам. Возникает ли валовый доход в этой ситуации?

ОТВЕТ: Нет, при пополнении учредителем уставного фонда деньгами валовый доход не возникает.

Согласно пп.4.2.5 Закона Украины «О налогообложении прибыли предприятий» в редакции от 22.05.1997г. № 283/97-ВР (далее ЗУ № 283/97-ВР) не включают в валовый доход, в частности, суммы средств, получаемых предприятием в качестве инвестиции в эмитированные им корпоративные права. На основании п.1.8 ЗУ № 283/97-ВР «корпоративное право – право собственности на уставный фонд (капитал) юридического лица или его долю (пай)».

Таким образом, внесение денег в уставный фонд дает право собственности на соответствующую часть этого фонда и является инвестицией в корпоративные права предприятия. Поэтому такая операция не приведет к возникновению валового дохода.

То есть, полученная сумма средств в качестве взноса в уставный фонд не пополняет валовый доход предприятия – эмитента.

ФОРМА 1 ДФ

ВОПРОС: Должен ли частный предприниматель, у которого нет наемных работников, представлять форму 1 ДФ?

ОТВЕТ: Согласно пп. “б” п. 19.2 ст.19 Закона Украины от 22.05.2003г. “О налоге с доходов физических лиц” № 889-IV (далее ЗУ № 889-IV) налоговый расчет по форме 1 ДФ представляют лица, имеющие статус налоговых агентов. Об этом также идет речь в п.2 Приказа ГНАУ от 29.09.2003г. № 451 “Об утверждении формы налогового расчета сумм дохода, начисленного (уплаченного) в пользу плательщиков налога, и сумм удержанного из них налога” (ф. № 1 ДФ) (далее – Приказ № 451).

В соответствии с п. 1.15 ст.1 ЗУ № 889-IV налоговым агентом, в частности, является физическое лицо – субъект предпринимательской деятельности, который использует наемный труд других физических лиц. Налоговый расчет по форме № 1 ДФ представляют только те физические лица, которые являются налоговыми агентами и обязаны начислять, удерживать и уплачивать налог с доходов физических лиц (НДФЛ) в бюджет (пп.1.2 п.1 Приказа № 451).

Частный предприниматель не является налоговым агентом. Если у него нет оформленных наемных работников, то ему не нужно представлять налоговый расчет по форме № 1 ДФ.

НДФЛ при ПРОДАЖЕ ДОЛИ В УСТАВНОМ ФОНДЕ ООО

ВОПРОС: Физическое лицо – нерезидент приобретает у физического лица – резидента его долю в уставном капитале ООО. Как облагать налогами такую операцию у обеих сторон договора?

ОТВЕТ: Для нерезидента эта операция не имеет никаких налоговых последствий. А вот придется ли уплачивать налог с доходов резиденту, зависит от финансового результата операций по продаже доли в уставном капитале.

Для целей уплаты налога с доходов физических лиц корпоративные права выступают инвестиционным активом. В соответствии с положениями Закона Украины от 22.05.2003г. № 889- IV “О налоге с доходов физических лиц ” при осуществлении физическими лицами таких операций будут облагать налогом только инвестиционную прибыль. Последнюю определяют как положительную разницу между доходом, полученным от продажи отдельного инвестиционного актива, и стоимостью такого актива, которую рассчитывают исходя из суммы расходов, понесенных в связи с его приобретением.

В данном случае доходом будет сумма денежных средств, полученная физическим лицом – резидентом от нерезидента за проданные корпоративные права, а расходами – сумма денежных средств или стоимость имущества, которые были внесены таким физическим лицом в уставный капитал ООО. Или расходы на приобретение корпоративных прав.

Положительную разницу между указанными величинами физическое лицо включает в годовую декларацию. Ее облагают налогом с доходов физических лиц по ставке 15 %. Отрицательная разница уменьшает общий финансовый результат операций с инвестиционными активами следующих лет до его полного погашения.

Нерезидент же, уплачивающий физическому лицу стоимость проданных корпоративных прав, не является налоговым агентом и не обязан в момент перечисления средств удерживать и уплачивать в бюджет налог с доходов.

Для ООО эта операция проходит без каких-либо налоговых последствий, поскольку как таковое, оно не принимает в ней участия.

Л. В. Величко – заведующая сектором ГНИ в г. Лисичанске

НАЛОГ НА ПРИБЫЛЬ В ПРОЕКТЕ НАЛОГОВОГО КОДЕКСА УКРАИНЫ

Налог на прибыль предприятий на сегодняшний день является одним из бюджетообразующих налогов, участвующих в формировании доходной части бюджета. Поэтому так важны изменения в налогообложении прибыли, предусмотренные проектом Налогового кодекса. А новшества предстоят значительные.

Проектом предусмотрено постепенное снижение ставки налога на прибыль до 20 % (2011-25%; 2012-24%; 2013-22%; 2014-20%).

Предлагается новый подход при определении объекта налогообложения, максимально приближенный к бухгалтерскому учету. Вместо существующей системы «первого события» (оплата или отгрузка) доходы и расходы исчисляются для расчета объекта налогообложения в момент их возникновения независимо от даты поступления или уплаты денежных средств. Таким образом, в отличие от действующего законодательства, авансовая оплата товара или услуг не будет признаваться расходами либо доходами и не будет влиять на налоговые обязательства плательщика.

Закреплена обязанность налогоплательщика вести бухгалтерский учет временных и постоянных налоговых разниц, определенных по методике, утвержденной Министерством финансов Украины, а также бухгалтерский учет доходов и расходов. Также, законодательно закреплена обязанность накопления в регистрах бухгалтерского учета информации о доходах, расходах, временных и постоянных налоговых разницах для составления декларации по налогу на прибыль.

Проектом Налогового кодекса вводится 5 методов начисления амортизации, предусмотренных бухгалтерским учетом, в том числе ускоренной амортизации. Значительно расширена классификация основных фондов тс 4 (по действующим нормам) до 16 групп. При этом, каждой классификационной группе присвоен минимально допу3стимый срок полезного использования (в зависимости от группы составляет от 2 до 20 лет).

Для новосозданных предприятий, направляющих полученную прибыль в развитие или модернизацию производства и размер инвестиций в которые превышает 5 млн.грн, предусмотрены специальные инвестиционные льготы в виде налоговых каникул путем применения понижающего коэффициента к ставке налогообложения.

Что касается плательщиков, имеющих в своем составе обособленные подразделения, являющиеся отчетными сегментами и имеющими отдельный баланс, то они должны обеспечить в разрезе каждого обособленного подразделения ведение отдельного бухгалтерского учета доходов, расходов и прибыли и определение постоянных и временных налоговых разниц. Если же обособленные подразделения не подпадают под критерии отчетного сегмента и не имеют отдельного баланса, можно принять решение относительно уплаты консолидированного налога.

Для страховщиков предусмотрен перевод на налогообложение прибыли по общим правилам с сохранением комбинированной системы уплаты налога на 3 года.

Л. В. Шишова – начальник ГНИ в г. Лисичанске

ОБ ЭЛЕКТРОННОЙ ОТЧЕТНОСТИ В ПРОЕКТЕ НАЛОГОВОГО КОДЕКСА УКРАИНЫ

Одно из нововведений, предусмотренных в проектк Налогового кодекса, - подача деклараций крупными и средними предприятиями исключительно в электтронной форме.

Крупных плательщиков налогов – юридических лиц определяяет налоговая администрация Украины.

К средним кодексом отнемены юридические лица (независимо от форм собственности), у которых среднеучетная численность работающих за отчетный год превышает 50 человек, а объем дохода от реализации продукции (работ, услуг) за этот период превышает семьдесят миллионов гривен и те, кто не относятся к категории крупный плательщик.

Остальные налогоплательщики подают декларацию по своему желанию: либо на бумажных носителях, либо в электронной форме.

Л. В. Шишова – начальник ГНИ в г. Лисичанске

ПАТЕНТУВАННЯ ДЕЯКИХ ВИДІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Для ведення підприємництва у торгівельній діяльності – роздрібної й оптової торгівлі, діяльності у торгово-виробничій (громадське харчування) сфері за наявні кошти, інші наявні платіжні кошти і з використанням кредитних карток, - діяльності по обміну наявних валютних цінностей, а також діяльності по наданню послуг у сфері ігорного бізнесу і побутових послуг, необхідно одержати торговий патент (порядок одержання патенту визначається Законом “Про патентування деяких видів підприємницької діяльності.”)

Для одержання торгового патенту необхідно надати до податкової інспекції за місцем проведення підприємницької діяльності відповідну заявку, яка повинна містити наступні реквізити:

· вид підприємницької діяльності, здійснення якого вимагає придбання торгового патенту;

· найменування документа про повну або часткову оплату вартості торгового патенту.

Торговий патент видається за плату суб'єктам підприємницької діяльності (далі СПД) державними податковими органами:

за місцем розташування цих суб'єктів, або місцем розташування їх структурних (окремих) підрозділів;

СПД, що здійснюють торгову діяльність, або надають побутові послуги (крім пересувної торгової мережі), - за місцем розташування пункту продажу товарів чи пункту по наданню побутових послуг;

СПД, що здійснює торгівлю через пересувну торгову мережу, - за місцем реєстрації цих суб'єктів.

Пунктами продажу товарів, відповідно до згаданого Закону, вважаються:

· магазини й інші торгові точки, що знаходяться в окремих приміщеннях, будівлях або їхніх частинах та мають торговий зал для покупців або використовують для торгівлі його частину;

· кіоски, намети й інші малі архітектурні форми, що займають окремі приміщення, але не мають вбудованого торгового залу для покупців;

· автомагазини, розвезення й інші види пересувної торгової мережі;

· лотки, прилавки й інші види торгових точек у відведених для роздрібної торгівлі місцях, крім тих, котрі здаються в оренду СПД – фізичним особам і розташовані на території ринків, створених за рішенням органів місцевого самоврядування;

· стаціонарні, малогабаритні і пересувні автозаправні станції, заправні пункти, що здійснюють торгівлю нафтопродуктами і стиснутим газом;

· фабрики-кухні, їдальні, ресторани, кафе, бари, буфети, відкриті літні площадки, кіоски й інші пункти суспільного харчування;

· оптові бази чи магазини, інші приміщення, використовувані для здійснення оптової торгівлі за наявні кошти, інші наявні платіжні кошти і з використанням кредитних карток.

Якщо СПД має структурні (окремі) підрозділи, торговий патент здобувається окремо для кожного структурного (окремого) підрозділу (торгової точки).

Вартість торгового патенту для здійснення торгової діяльності встановлюється органами місцевого самоврядування в залежності від місцезнаходження пункту продажу товарів і асортиментного переліку товарів. При розташуванні пунктів продажу товарів у курортних місцевостях або на територіях, які прилягають до митниць, інших пунктів переміщення через митний кордон, органи місцевого самоврядування, до бюджету яких спрямовується плата за торговий патент, можуть прийняти рішення про збільшення плати за торговий патент, але не більш 320 гривень за календарний місяць.

Термін дії торгового патенту на здійснення торгової діяльності складає 12 календарних місяців.

Термін дії короткотермінового патенту на здійснення торгової діяльності складає від 1 до 15 днів.

Без придбання торгового патенту СПД та їхні структурні підрозділи здійснюють торгову діяльність хлібом і хлібобулочними виробами, сіллю, цукром, олією соняшниковою і кукурудзяною, молоком і молочними продуктами, морозивом, яйцями, рибою, продуктами дитячого харчування, безалкогольними напоями, яловичиною, свининою, плодовоовощною продукцією і деякими іншими видами товарів вітчизняного виробництва. Мається перелік товарів, передбачених для реалізації в пільговому торговому патенті (розмір плати за пільговий патент складає 25 грн. на весь термін його дії). Крім того, самостійно СПД може прийняти рішення про придбання спеціального торгового патенту, при цьому він не сплачує ряд податків, визначених Законом України від 10.02.1998 р. № 102/98-ВР.

Порядок придбання торгового патенту на здійснення інших видів діяльності регламентовано Законами України “Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” від 23.03.1996 р. №98/96-ВР та “Про внесення змін у Закон України “Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” від 10.02.1998 р. №102/98-ВР.

За 7 місяців 2010 року в ДПІ м. Лисичанська придбано торгових патентів 442, з яких: видано 144 СПД - фізичним особам та 117 СПД - юридичним особам.

Сплата за торгові патенти до місцевого бюджету складає: 319691,92 грн.

За інформацією, щодо придбання торгових патентів, можна звертатися до ДПІ в м. Лисичанську за адресою: м. Лисичанськ, вул. Свердлова-347, або за телефонами: 7-15-99; 7-04-24 та 7-04-73 щодня з 9:00 до 18:00, крім вихідних (субота, неділя).

В. А. Гранковська – в.о. начальника відділу ДПІ в м. Лисичанську